/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Begriffe

Handheld / PDA in school Handheld / PDA in school

Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconBiblioMap Dies ist der Versuch, gewisse Zusammenhänge im Biblionetz graphisch darzustellen. Könnte noch besser werden, aber immerhin ein Anfang!

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconSynonyme

Handheld / PDA in school, handhelds in school, handheld learning, pda in school, learning with pda

iconBemerkungen

Cathleen NorrisElliot SolowayHandheld Computers are instant-on and, most importantlv from a teacher's perspective, instant-off.
Von Cathleen Norris, Elliot Soloway Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt im Buch Palm Handheld Computers (2002) im Text This time we will get it right! auf Seite  2
Cathleen NorrisElliot SolowayEvolution, not Revolution. To start using handhelds, use your existing lessons and add an activity that employs handhelds.
Von Cathleen Norris, Elliot Soloway im Text Envisioning the Handheld-Centric Classroom (2004)
Emerging Technologies for LearningAcross these trials we learned the following lessons about mobile learning. It works, and it reaches places other learning cannot reach.
Von Geoff Stead in der Broschüre Emerging Technologies for Learning (2006) im Text Mobile technologies: transforming the future of learning
Cathleen NorrisElliot SolowayTo begin with, let’s clear the air on one point: hardware is not one of the challenges. Moore’s Law is very much alive in the manufacturing of handhelds.
Von Cathleen Norris, Elliot Soloway im Text Envisioning the Handheld-Centric Classroom (2004)
Cathleen NorrisElliot SolowayQuite frankly, the lack of innovative, usable, and affordable software is most definitely the single most potent limiting factor to the growth of the handheld-centric classroom.
Von Cathleen Norris, Elliot Soloway im Text Envisioning the Handheld-Centric Classroom (2004)
Palm Education Pioneers ProgramAcross all grades, teachers found external keyboards key to successful project implementation. Keyboards were vital to projects with extended writing, and the predominant use of handhelds for productivity applications underscores the importance of keyboards.
Von Valerie Crawford, SRI International, Phil Vahey Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt im Buch Palm Education Pioneers Program (2002)
Elliot SolowayCathleen NorrisReading, writing, and arithmetic are all available on handheld devices. From the included Notepad, a vanilla text editor, to the more decked out Handango Professional Users Suite (www.handango.com) for $89.95, all the normal office productivity tools are available on handheld devices.
Von Elliot Soloway, Cathleen Norris, Phyllis Blumenfeld, Barry Fishman, Joseph Krajcik, Ron Marx im Text Handheld Devices are Ready-at-Hand (2001)
Emerging Technologies for LearningThe importance of ownership: Mobile devices are not the same as library books. The more you use them, the harder it becomes to give them back and the more they become part of your life resources. Learners who invest the time in learning to use them develop a strong sense of ownership and learning autonomy.
Von Geoff Stead in der Broschüre Emerging Technologies for Learning (2006) im Text Mobile technologies: transforming the future of learning
Jeremy RoschellePresently, the WILDs being explored by researchers in the WMTE community span a diversity of radically incompatible operating systems (e.g. PalmOS, WinCE, Java, and Symbian). These will not run the same applications, making the deployment of a ‘killer pedagogical application’ to many students very expensive and complicated.
Von Jeremy Roschelle im Text Unlocking the learning value of wireless mobile devices (2003)
Beat Döbeli HoneggerEs wird nicht mehr lange dauern, bis erste Primarschulkinder mit ihrem privaten digitalen Assistenten in die Schule kommen und dort Lexikon, Spickzettel und Internet zur Verfügung haben - wenn dies nicht bereits geschehen ist. Dies stellt Schulen sowohl vor neue technische und vor allem auch pädagogische Herausforderungen.
Von Beat Döbeli Honegger in der Zeitschrift Bildung Schweiz 11a/2005 (2005) im Text «Es gibt eine gewisse ICT-Müdigkeit»
Palm Education Pioneers ProgramFor the first time, students can have a truly portable and personal low-cost anytime/anyplace general learning device that can be used in any number of individual or collaborative learning activities such as taking measurements at a stream, learning vocabulary words while waiting to be picked up after soccer practice, or working on a report while on a long car ride.
Von Valerie Crawford, SRI International, Phil Vahey Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt im Buch Palm Education Pioneers Program (2002) auf Seite  5
Jeremy RoschelleMobile devices participate in a network that is overlaid in the same physical space in which students and teachers participate socially in teaching and learning, so two distinct kinds of participation are occurring at the same time and in the same space: the normal social participation in classroom discussion (for example) and the new informatic participation among connected devices.
Von Jeremy Roschelle im Text Unlocking the learning value of wireless mobile devices (2003)
Cathleen NorrisElliot SolowayNew technologies mimic old technologies, at least at the outset. When the motion picture camera was invented, folks pointed it at theater performances. However, after a while Hollywood figured out that motion picture cameras could tell a new kind of story and movies were invented. Similarly, we have seen that during the first year of using handhelds, teachers use them just like their paper and pencil cousins; but in the second year of use, teachers tell us that they "just think handhelds" as they adapt their lessons to more effectively incorporate handhelds.
Von Cathleen Norris, Elliot Soloway im Text Envisioning the Handheld-Centric Classroom (2004)
The use of palmtop computers for learningAlthough they have been available for the past 6 or 7 years, the use of palmtop computers for learning is a relatively new area. Many teachers and students appear not to have adopted them for use in the classroom, or elsewhere, considering the technology to be new and untried when compared with desktop, or even laptop, computers. There are many reasons for this, not least of which is the lack of relevant educational content for palmtop computers, including software applications and learning resources. There are also business-related and technical issues, such as several competing and incompatible operating systems in the marketplace.
Von P. Kent, Carol Savill-Smith Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt im Buch The use of palmtop computers for learning (2003) auf Seite  30
Palm Education Pioneers ProgramWhile many PEP teachers report that many instructional activities are improved by the integration of mobile computing, and that handheld computers are easier to integrate than desktop computers, most PEP teachers also report that their use of desktop computers was relatively unchanged by the integration of handheld computers. This finding supports our initial belief that handheld computers would not displace or replace desktop computers, but rather would become an additional tool in teachers' educational technology toolkit. Only a small percentage of teachers (about 15%) indicated that use of handheld technology changed the frequency or type of desktop or laptop computer use "a lot."
Von Valerie Crawford, SRI International, Phil Vahey Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt im Buch Palm Education Pioneers Program (2002)

iconVerwandte Objeke


Fragen
KB IB clear
PDAs in der Schule: Was sind die Vor- und Nachteile gegenüber Notebooks?
icon
Verwandte Begriffe
(co-word occurance)
Handheld / PDAHandheld(0.5), pico map(0.06), Palm Pilot(0.05), Pocket PCPocket PC(0.04), PAAM(0.03)

iconRelevante Personen

iconHäufig erwähnende Personen

iconHäufig co-zitierte Personen

Cathleen Norris Cathleen
Norris
Joseph Krajcik Joseph
Krajcik
Barry Fishman Barry
Fishman
Ron Marx Ron
Marx
Phyllis Blumenfeld Phyllis
Blumenfeld
Michael Curtis Michael
Curtis
David Perry David
Perry
Elliot Soloway Elliot
Soloway
Jeremy Roschelle Jeremy
Roschelle
David O Leary David
O Leary
Bard Williams Bard
Williams
Wolfgang Seper Wolfgang
Seper
Janet Caughlin Janet
Caughlin
Tony Vincent Tony
Vincent
Ilse Bailicz Ilse
Bailicz
Leopold Sperker Leopold
Sperker
Johann Eder Johann
Eder

iconStatistisches Begriffsnetz  Dies ist eine graphische Darstellung derjenigen Begriffe, die häufig gleichzeitig mit dem Hauptbegriff erwähnt werden (Cozitation).

iconVorträge von Beat mit Bezug

iconEinträge in Beats Blog

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconZeitleiste

icon103 Erwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconExterne Links

Auf dem WWW goKnow: Powerful Learning Tools for Today's Digital Kids ( WWW: Link OK 2021-03-20)
Auf dem WWW M-Learning devices in schools: Handhelds / PDA s in schools and classrooms / in der Bildung , Schule und Fortbildung, für Lehrerinnen und Schülerinnen, Lehrer und Schüler ( WWW: Link OK 2021-03-21)
Auf dem WWW Education @ palmOne: Palm Pilots in Education ( WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2012-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.