/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A Work in Progress Paper

Evaluating a Microworlds-based Learning Approach for Developing Literacy and Computational Thinking in Cross-curricular Contexts
Craig Jenkins
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In the 1960s, Papert and his team at the Massachusetts Institute of Technology (MIT) developed Turtle Graphics using the LOGO programming language. Underpinning this development was a profound new philosophy of how learning happens with computers: a microworlds-based approach to learning. The wider aim of this research project is to examine how a microworlds-based approach may be revived in contemporary educational contexts by secondary school teachers in cross-curricular subject areas. It examines the microworld as a tool for secondary level learning at ages eleven-to-fourteen and explores its potential role in making relevant conceptual learning accessible through practical, constructionist approaches in cross-curricular applications.

This particular work-in-progress paper reports on a comparative evaluation of a microworlds-based approach to teaching poetic verse in the subject domain of drama. A quasi-experimental design was used in order to measure performance gains in specific aspects of computational thinking and literacy development following the microworld-based intervention. Preliminary data reveals a higher improvement in performance but further qualitative data needs to be collected in order to provide further insight to support the quantitative findings.

Von Craig Jenkins im Konferenz-Band Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015 im Text A Work in Progress Paper (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Seymour Papert , Mitchel Resnick , Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking , Informatikcomputer science , Informatik-Didaktikdidactics of computer science , Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education , Informatikunterricht in der Schule , LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language) , microworldmicroworld , Programmierenprogramming , turtle graphics
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1982 local web  Mindstorms (Seymour Papert) 8, 11, 19, 6, 5, 4, 7, 19, 8, 13, 12, 5 342 47 5 5912
1994  local  Turtles, Termites, and Traffic Jams (Mitchel Resnick) 4, 4, 8, 9, 6, 2, 2, 11, 2, 10, 12, 3 19 71 3 2675
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 5, 18, 29, 4, 3, 2, 6, 14, 5, 15, 11, 8 191 21 8 1309

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese SVG-Grafik fensterfüllend anzeigen

iconZitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW A Work in Progress Paper: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1504 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.