ReflectAn Interactive Table for Regulating Face-to-Face Collaborative Learning
|
|
Diese Seite wurde seit 13 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In face-to-face collaborative learning, unbalanced participation often
leads to the undersirable result of some participants experiencing lower learning
outcomes than others. Providing feedback to the participants on the level of their
participation could have a positive effect on their ability to self-regulate, leading
to a more balanced collaboration. We propose a new approach for providing
this feedback that takes the shape of a meeting table with a reactive visualization
displayed on its surface. The meeting table monitors the collaborative interaction
taking place around it using embedded microphones and displays a real-time
feedback to the participants on an array of LEDs, inviting them to balance their
collaboration. We report on an ongoing study that currently shows a positive effect
our table has on group regulation.
Von Khaled Bachour, Frédéric Kaplan, Pierre Dillenbourg im Text Reflect Dieser Text erwähnt ...
Einträge in Beats Blog
1 Erwähnungen
- An Interactive Table for Supporting Participation Balance in Face-to-Face Collaboration (Khaled Bachour, Frédéric Kaplan, Pierre Dillenbourg) (2009)
Volltext dieses Dokuments
Reflect: Artikel als Volltext (: , 252 kByte; : 2021-03-21) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat hat Dieser Text während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieser Text einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat Dieser Text auch schon in Blogpostings erwähnt.