Coordinating Networked Learning Activities with a General-Purpose Interface |
|
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Classrooms equipped with wirelessly networked tablets and handhelds can engage students in
powerful collaborative learning activities that are otherwise impractical or impossible. However,
the system must fulfill certain technological and pedagogical requirements such as tolerance for
latecomers, supporting disconnected mode gracefully, robustness across dropped connections,
promotion of both positive interdependence and individual accountability, and accommodation
of differential rates of task completion. Two approaches to making a Tuple Space-based
computer architecture for connectivity into an inviting environment for the generation and
creation of novel coordinated activities were attempted. One approach made the technological
“bones” of the system very clear but assumed user vision of the complex goals and settings of
real education. The more satisfactory approach made clear how Tuple Spaces matches the
complex goals and settings of real education, but backgrounded technical complexity. This
approach provides users with a system, Group Scribbles, which may inspire a wide range of uses.
Von John Brecht, Chris DiGiano, Charles Patton, Deborah Tatar, S. Raj Chaudhury, Jeremy Roschelle im Text Coordinating Networked Learning Activities with a General-Purpose Interface Bemerkungen
Leider ist die ursprünglich im Biblionetz erfasste URL eines Volltextes seit mehr als sechs Monaten nicht mehr gültig (Fehlermeldung 404) und wurde deshalb gelöscht. Es ist mir nicht bekannt, ob das Dokument unter einer anderen Adresse noch frei auf dem Internet verfügbar ist.
Von Beats Bibliothekar, erfasst im Biblionetz am 29.07.2006Dieser Text erwähnt ...
Begriffe KB IB clear | Computercomputer , Handheld / PDAHandheld , Handheld / PDA in schoolHandheld / PDA in school , Tablet PCTablet PC |
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Tablet PCs in education |
Tagcloud
Einträge in Beats Blog
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Computer - September 2007, Volume 40, Number 9 (2007)
- Ink, Improvisation, and Interactive Engagement - Learning with Tablets (Jeremy Roschelle, Deborah Tatar, S. Raj Chaudhury, Yannis Dimitriadis, Charles Patton, Chris DiGiano)
Volltext dieses Dokuments
Coordinating Networked Learning Activities with a General-Purpose Interface: Artikel als Volltext (: , 116 kByte) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat Dieser Text auch schon in Blogpostings erwähnt.