A framework for integrated learning scripts
Deliverable 23.4.1
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
In this paper we outline the instructional approach of scripting CSCL. Scripts are didactic scenarios that structure collaborative learning activities in a number of phases. The scripts may define for each phase what task the students have to perform, the composition of the group, the way the task is distributed, the mode of interaction, and the timing of the phase. CSCL scripts can be further differentiated with regard to the design dimensions granularity, degree of coercion, locus of control, and degree of generality. Finally, scripts may structure different planes of a collaborative learning environment, such as the individual plane, the plane of small groups, or the plane of classes, schools etc. Against the background of these multiple dimensions, all kinds of CSCL scripts can be classified. Different major classes of scripts could be identified. These are, for instance, the Jigsaw class, providing learners with complementary information, the conflict class that aims to trigger socio-cognitive conflict in CSCL groups, and the reciprocal class that provides learners with roles to regulate the learning partners, which they are supposed to switch after a specified time. Future work focuses on the translation of different script components in a modelling language in order to systematize research on different script components, making scripts transferable from one CSCL environment to another, and to better understand what kind of collaborative learning activities work for what kind of tasks.
Von Pierre Dillenbourg, Patrick Jermann, Armin Weinberger, Karsten Stegmann, Frank Fischer im Text A framework for integrated learning scripts (2004) Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | R. Abelson , Donald F. Dansereau , Pierre Dillenbourg , Patrick Jermann , A. M. O'Donnell , Daniel L. Schwartz , R. C. Shank , P. Traum | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | ArgueGraph , collaboration scriptcollaboration script , CommunityCommunity , conflict classconflict class , CSCLComputer-Supported Collaborative Learning , Designdesign , E-LearningE-Learning , jigsaw classjigsaw class , Jigsaw methodJigsaw method , Lernenlearning , reciprocal classreciprocal class | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | ConceptGridScript, UniversantéScript |
Tagcloud
Einträge in Beats Blog
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
1 Erwähnungen
- Examples of CSCL scripts using of mobile tools - D23.3.1 (Final) (Karsten Stegmann) (2004)
Volltext dieses Dokuments
A framework for integrated learning scripts: Artikel als Volltext (: , 141 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2008-10-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat Dieser Text auch schon in Blogpostings erwähnt.