/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Scripting Argumentative Knowledge Construction in Computer-Supported Learning Environments

Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Armin WeinbergerFrank FischerHeinz MandlComputer-supported collaborative learning (CSCL) environments may help encourage learners to engage in argumentative knowledge construction. Argumentative knowledge construction means that learners work together to elaborate on concepts by constructing arguments and counterarguments. This is achieved through discourse with the goal of acquiring knowledge within a specific domain. However, learners may encounter problems relating to one of three dimensions of argumentative knowledge construction. First, learners seem to have difficulties in constructing arguments that contribute to solving the task. Second, learners’ arguments may lack important components such as data and warrants. Third, learners rarely build upon the arguments of their learning partners. Structuring argumentative knowledge construction with collaboration scripts is a promising instructional approach for facilitating specific process dimensions of argumentative knowledge construction. Little is known, however, about how to most effectively facilitate the acquisition of knowledge by directing collaboration scripts at specific dimensions of argumentative knowledge construction. This chapter will outline the theoretical background of argumentative knowledge construction and will then describe script components that target different dimensions of argumentative knowledge construction. The chapter will then discuss the empirical findings of two studies regarding the effects of these script components.
Von Armin Weinberger, Karsten Stegmann, Frank Fischer, Heinz Mandl im Buch Scripting Computer-Supported Collaborative Learning (2007) im Text Scripting Argumentative Knowledge Construction in Computer-Supported Learning Environments

iconDieser Text erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Carl Bereiter, Pierre Dillenbourg, Paul A. Kirschner, Marlene Scardamalia

Begriffe
KB IB clear
collaboration scriptcollaboration script, CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, Lernenlearning
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1996 CSCL (Timothy D. Koschmann) 12, 2, 2, 9, 1, 4, 4, 3, 5, 7, 8, 1 1015211500
2002 Three worlds of CSCL (Paul A. Kirschner) 12, 1, 2, 11, 1, 2, 8, 3, 4, 7, 9, 1 604011798
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1994 local web  Computer Support for Knowledge-Building Communities (Marlene Scardamalia, Carl Bereiter) 1, 5, 9, 1, 5, 7, 8, 2, 3, 9, 5, 3 52731819
2002 local web  Over-scripting CSCL (Pierre Dillenbourg) 2, 9, 12, 1, 5, 2, 11, 4, 6, 7, 18, 3 453332632
2002 local  Can we support CSCL? (Paul A. Kirschner) 9, 2, 9, 2, 4, 7, 2, 7, 3, 2, 6, 9 1586946

iconTagcloud

iconEinträge in Beats Blog

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

Scripting Argumentative Knowledge Construction in Computer-Supported Learning Environments: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 131 kByte)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser Text

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.