WikiTrailsAugmenting Wiki Structure for Collaborative Interdisciplinary Learning
Silvan Reinhold
Zu finden in: WikiSym 2006, 2006
|
|
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Wikis are currently in high demand in a large variety of fields, due to their simplicity and flexible nature. Documentation, reporting, project management, online glossaries and dictionaries, discussion groups, or information systems are just a few examples of possible Wiki applications. Their popularity has also begun drawing the attention of teachers and educators, who realize that Wikis facilitate collaborative finding, shaping, and sharing of knowledge, as well as communications, all of which are essential properties in an educational context. In order to leverage the possibilities that Wiki systems offer for didactic and interdisciplinary scenarios, this paper examines how Wiki functionality can be extended in order to better suit the requirements posed by such environments and their participants. A concept is suggested that allows building context and structure around the content and existing information organization, using trails, or paths, through the Wiki content. These can either be manually added by teachers and tutors, or inferred automatically through an integrated tracking mechanism that makes use of the implicit navigational information left behind by the users as they browse the Wiki. Finally, an actual implementation of the concept is presented and discussed, followed by an outlook on future developments and possible uses.
Von Silvan Reinhold im Konferenz-Band WikiSym 2006 (2006) im Text WikiTrails Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Personen KB IB clear | Axel Bruns , Ward Cunningham , Beat Döbeli Honegger , Mark Guzdial , Sal Humphreys , Daniel Jonietz , Bo Leuf | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Didaktikdidactics , Systemsystem , Systemik , Visualisierungvisualization , WebQuest , Wikiwiki , Wiki in educationWiki in education | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Tagcloud
Einträge in Beats Blog
Zitationsgraph
Zeitleiste
9 Erwähnungen
- Wikis im eLearning (Claudia Bremer) (2006)
- Wiki as a Teaching Tool (Kevin R. Parker, Joseph T. Chao) (2007)
- WikiSym 2007 (2007)
- A systemic and cognitive view on collaborative knowledge building with wikis (Ulrike Creß, Joachim Kimmerle) (2008)
- Einsatz von Wikis in der Lehre und im Wissensmanagement (Claudia Bremer) (2008)
- Using wiki technology to support student engagement - Lessons from the trenches (Melissa Cole) (2009)
- Computer Science Education 4/2009 (2009)
- The effective use of a simple wiki to support collaborative learning activities (Pete Thomas, David King, Shailey Minocha) (2009)
- Wikis to support the «collaborative» part of collaborative learning (Jóhann Ari Lárusson, Richard Alterman) (2009)
- Interacting and learning together - Factors influencing preservice teachers’ perceptions of academic wiki use (Maya Israel, Andrew Moshirnia) (2012)
Volltext dieses Dokuments
WikiTrails: Artikel als Volltext (: , 204 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-02-28) |
Anderswo suchen
Beat und dieses Konferenz-Paper
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieses Konferenz-Paper ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat Dieses Konferenz-Paper auch schon in Blogpostings erwähnt.