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Beats Biblionetz - Texte

Digital Natives, Digital Immigrants

Erstpublikation in: On the Horizon (NCB University Press, Vol. 9 No. 5, October 2001)
Publikationsdatum:
Zu finden in: The Digital Divide, 2011  local 
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iconZusammenfassungen

Marc PrenskyIn Digital Natives, Digital Immigrants: Part I, I discussed how the differences between our Digital Native students and their Digital Immigrant teachers lie at the root of a great many of today’s educational problems. I suggested that Digital Natives’ brains are likely physically different as a result of the digital input they received growing up. And I submitted that learning via digital games is one good way to reach Digital Natives in their "native language."
Von Marc Prensky im Text Do They Really Think Differently? (2001)
Neil SelwynThe technologist Marc Prensky, for one, has spent much time detailing what he sees as the technology-induced capacity of young people to 'think and process information fundamentally clifferently from their predecessors' (2001, p. l). These claims are grounded in an emerging body of scientific evidence that suggests that young people's working memory and perceptual learning can be enhanced through engagement with digital technologies (see Small and Vorgon 2008). It is argued, for example, that cognitive and neurological benefits are evident in the ease with which childrcn and young people are able to learn at high speed, makc serendipitous conncctions, process visual and dynamic information and learn through digitally-based play and interactions (Prensky 200l). As Prensky (2008, n.p.) speculates, 'within the working lives ofour students, tcchnology will become a billion times more powerful, likely more powerful than the human brain'.
Von Neil Selwyn im Buch Schools and Schooling in the Digital Age (2010) im Text Revisiting the Promise of Digital Technology and Schools auf Seite  15

iconDieser Text erwähnt ...


Begriffe
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Computerspielecomputer game , Digital ImmigrantsDigital Immigrants , Digital NativesDigital Natives , E-Maile-mail , Fernsehentelevision , instant gratification , Instant MessagingInstant Messaging , Internetinternet , LehrerInteacher

iconDieser Text erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

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Nicht erwähnte Begriffe
Schule, Unterricht

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iconZitate aus diesem Text

Marc PrenskyThe single biggest problem facing education today is that our Digital Immigrant instructors, who speak an outdated language (that of the pre-digital age), are struggling to teach a population that speaks an entirely new language.
von Marc Prensky im Text Digital Natives, Digital Immigrants (2001)

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Auf dem WWW Digital Natives, Digital Immigrants: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 40 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

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iconBeat und dieser Text

Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es wird häufig von anderen Objekten im Biblionetz zitiert. Beat hat Dieser Text auch schon in Blogpostings erwähnt.

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