LEO: A Concept Map Based Course Visualization Tool for Instructors and StudentsJohn W. Coffey
Zu finden in: Knowledge and Information Visualization (Seite 285 bis 301), 2005
|
|
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert.
Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.
Zusammenfassungen
Das Paper präsentiert die Software Learning Environment Organizer (LEO) als Erweiterung der Software cmap Tools. Mit dem Programm können Lerneinheiten geplant und die Struktur der Lerneinheiten den Studierenden präsentiert werden. Diese Methode dient den Designern als Planungswerkzeug und den Studierenden als Advance Organizer.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 26.08.2006This work describes a software program named LEO, a Learning Environment Organizer that provides information and knowledge visualization capabilities to students and instructors. LEO provides a Concept Map-like interface that in enhanced with extra features for course design and delivery. As such, it serves as a meta-cognitive tool for course designers and an advance organizer for students. This article contains a description of how LEO supports information and knowledge visualization for students and instructors, in the context of courseware development and course delivery.
Von John W. Coffey im Buch Knowledge and Information Visualization (2005) im Text LEO: A Concept Map Based Course Visualization Tool for Instructors and Students John W. Coffey describes in his contribution titled "LEO: A Concept Map Based Course Visualization Tool for Instructors and Students" a learning environment organizer (LEO) that provides students and instructors with information and knowledge visualization capabilities. LEO serves as a meta-cognitive tool for course designers and an advanced organizer for students. It is an extension of the CmapTools developed by Cañas and associates. LEO helps to visualize and plan a course organization by using a concept map. The concept map itself is used as a knowledgebased visualization of the structure of course components and provides interactive access to the materials. The contribution of Coffey meshes well with the goals of this book. It presents an approach integrating both fields of research knowledge and information visualization in a synergistic manner.
Von Sigmar-Olaf Tergan, Tanja Keller im Buch Knowledge and Information Visualization (2005) im Text Visualizing Knowledge and Information Dieser Text erwähnt ...
Personen KB IB clear | D.P. Ausubel , Tony Buzan , Barry Buzan , S. Card , D. B. Gowin , M. A. Mac Harg , J. Mackinlay , Joel Mintzes , Joseph D. Novak , Ben Shneiderman , James Wandersee , M. Willerman | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Begriffe KB IB clear | Advance OrganizerAdvance Organizer , Cmap Tools , Concept MapConcept Map , Concept Mapping SoftwareConcept Mapping Software , E-LearningE-Learning , Hyperbolic TreeHyperbolic Tree , information visualizationinformation visualization , knowledge visualizationknowledge visualization , Metakognitionmetacognition , Mind MapMind Map , Mind Mapping Softwaremind mapping software , semantic netsemantic net | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bücher |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Texte |
|
Dieser Text erwähnt vermutlich nicht ...
Nicht erwähnte Begriffe | Mappingverfahren |
Tagcloud
Einträge in Beats Blog
Zitationsgraph
1 Erwähnungen
- Knowledge and Information Visualization - Searching for Synergies (Sigmar-Olaf Tergan, Tanja Keller) (2005)
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
LEO: A Concept Map Based Course Visualization Tool for Instructors and Students: Artikel als Volltext bei Springerlink (: , 334 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2019-10-11) |
Anderswo suchen
Beat und dieser Text
Beat war Co-Leiter des ICT-Kompetenzzentrums TOP während er Dieser Text ins Biblionetz aufgenommen hat. Die bisher letzte Bearbeitung erfolgte während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat Dieser Text auch schon in Blogpostings erwähnt.