Patrick JermannDies ist keine offizielle Homepage von Patrick Jermann, E-Mails an Patrick Jermann sind hier nicht möglich! |
Bücher von Patrick Jermann
Computer Support for Interaction Regulation in Collaborative Problem-Solving
(Patrick Jermann) (2004)13 Texte von Patrick Jermann
Jahr | Volltext | Abrufe | Text | Texttyp |
---|---|---|---|---|
1996 | Le paradoxe de la machine 'sociale' ( Pierre Dillenbourg, Patrick Jermann) erschienen in INTERFACE | Text | ||
1996 | Stratégies de sélection des items dans les tests adaptatifs ( Pierre Dillenbourg, Patrick Jermann) erschienen in INTERFACE | Text | ||
1996 | 6, 4, 2, 10, 6, 3, 1, 7, 4, 1, 4, 4 | Edutainment: les raisons d'un succès ( Patrick Jermann, Patrick Mendelsohn) erschienen in INTERFACE | Text | |
1997 | 1, 2, 6, 4, 2, 6, 3, 2, 7, 1, 4, 4 | Semi-structured interface in collaborative problem-solving (Patrick Jermann, Daniel Schneider) erschienen in first swiss workshop on distributed and parallel systems | Text | |
1999 | 1, 5, 4, 2, 11, 2, 4, 6, 2, 3, 4, 4 | An analysis of learner arguments in a collective learning environment (Patrick Jermann, Pierre Dillenbourg) erschienen in CSCL 1999 | Text | |
1999 | 6, 4, 3, 6, 6, 2, 1, 4, 2, 3, 3, 3 | Dialectics for collective activities - an approach to virtual campus design ( Pierre Dillenbourg, Patrick Jermann) erschienen in AI&ED 1999, pages 570-577, 1999 | Text | |
2001 | 7, 3, 2, 5, 6, 1, 1, 7, 3, 1, 4, 2 | From Mirroring to Guiding - A Review of State of the Art Technology for Supporting Collaborative Learning (Patrick Jermann, A. Soller, Martin Muehlenbrock) erschienen in Euro-CSCL | Konferenz-Paper | |
2002 | Task and Interaction Regulation in Controlling a Traffic Simulation (Patrick Jermann) erschienen in Computer Support for Collaborative Learning (Seite 301 - 302) | Konferenz-Paper | ||
2004 | 3, 5, 6, 5, 4, 1, 4, 6, 12, 5, 5, 11 | Computer Software Support for Collaborative Learning (Patrick Jermann, A. Soller, A. Lesgold) erschienen in What we know about CSCL and implementing it in higher education (Seite 141 - 166) | Text | |
2004 | 3, 5, 8, 6, 2, 1, 1, 6, 3, 5, 2, 4 | A framework for integrated learning scripts - Deliverable 23.4.1 (Pierre Dillenbourg, Patrick Jermann, Armin Weinberger, Karsten Stegmann, Frank Fischer) | Text | |
2007 | 3, 4, 8, 11, 3, 1, 1, 8, 2, 7, 5, 3 | Designing Integrative Scripts (Pierre Dillenbourg, Patrick Jermann) erschienen in Scripting Computer-Supported Collaborative Learning | Text | |
2009 | 1, 3, 10, 6, 7, 1, 1, 1, 6, 2, 2, 1 | Collaboration and abstract representations - towards predictive
models based on raw speech and eye-tracking data (Marc-Antoine Nüssli, Patrick Jermann, Mirweis Sangin, Pierre Dillenbourg) erschienen in CSCL 2009 | Konferenz-Paper | |
2014 | Gaze Analytics - where do we stand? (Patrick Jermann) erschienen in DeLFI 2014 (Seite 14 - 14) | Konferenz-Paper |
Definitionen von Patrick Jermann
Von Patrick Jermann gibt es im Biblionetz insgesamt 11 Definitionen zu den Begriffen conflict class, Cool Modes, free-rider effect, jigsaw class, macro-script, micro-script, problem-based learning, reciprocal class, ShoutSpace, social loafing, sucker effect
Bemerkungen von Patrick Jermann
Von Patrick Jermann gibt es im Biblionetz Bemerkungen zu:
Bücher KB IB clear | Computer Support for Interaction Regulation in Collaborative Problem-Solving |
Texte KB IB clear | A framework for integrated learning scripts, An analysis of learner arguments in a collective learning environment, Collaboration and abstract representations, Collaborative Learning, Computer Software Support for Collaborative Learning, Designing Integrative Scripts, Dialectics for collective activities, Edutainment: les raisons d'un succès, From Mirroring to Guiding, Gaze Analytics, Le paradoxe de la machine 'sociale', Regulation of Collaborative Problem-Solving, Semi-structured interface in collaborative problem-solving, Stratégies de sélection des items dans les tests adaptatifs |
Begriffe KB IB clear | AwarenessAwareness, collaboration scriptcollaboration script, Computervermittelte Kommunikationcomputer mediated communication, CSCLComputer-Supported Collaborative Learning, free-rider effectfree-rider effect |
Bemerkungen über Patrick Jermann
Zugehörigkeiten
Bild | Von | Bis | Name | Rolle |
---|---|---|---|---|
? | heute | EPFL Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne | MitarbeiterIn |
Zeitleiste
Organisatorische Beziehungen von Patrick Jermann
CoautorInnen
Pierre Dillenbourg, Frank Fischer, A. Lesgold, Patrick Mendelsohn, Martin Muehlenbrock, Marc-Antoine Nüssli, Mirweis Sangin, Daniel Schneider, A. Soller, Karsten Stegmann, Armin Weinberger
Zitationsnetz
Begriffswolke von Patrick Jermann
Einträge in Beats Blog
Zitationsgraph
Zitationsgraph (Beta-Test mit vis.js)
35 Erwähnungen
- COLLAGE - A collaborative Learning Design editor based on patterns (Davinia Hernández-Leo, Eloy D. Villasclaras-Fernández, Juan I. Asensio-Pérez, Yannis Dimitriadis, Iván M. Jorrín-Abellán, Inés Ruiz-Requies, Bartolomé Rubia-Avi)
- Supporting orchestration of CSCL scenarios in web-based Distributed Learning Environments (Luis P. Prieto, Juan I. Asensio-Pérez, Juan A. Muñoz-Cristóbal, Iván M. Jorrín-Abellán, Yannis Dimitriadis, Eduardo Gómez-Sánchez)
- Collaborative Learning - Cognitive and Computational Approaches (Pierre Dillenbourg) (1999)
- Three worlds of CSCL - Can we support CSCL (Paul A. Kirschner) (2002)
- Over-scripting CSCL - The risks of blending collaborative learning with instructional design (Pierre Dillenbourg)
- What we know about CSCL and implementing it in higher education (Jan-Willem Strijbos, Paul A. Kirschner, Rob L. Martens) (2004)
- Computer Software Support for Collaborative Learning (Patrick Jermann, A. Soller, A. Lesgold)
- Computer Support for Interaction Regulation in Collaborative Problem-Solving (Patrick Jermann) (2004)
- 5. Regulating interaction
- Examples of CSCL scripts using of mobile tools - D23.3.1 (Final) (Karsten Stegmann) (2004)
- Framework for integrated learning (Pierre Dillenbourg) (2004)
- A framework for integrated learning scripts - Deliverable 23.4.1 (Pierre Dillenbourg, Patrick Jermann, Armin Weinberger, Karsten Stegmann, Frank Fischer) (2004)
- Computational Representation of Collaborative Learning Flow Patterns using IMS Learning Design (Davinia Hernández-Leo, Juan I. Asensio-Pérez, Yannis Dimitriadis) (2005)
- Qualitätskriterien für E-Learning - Ein Leitfaden für Lehrer/innen, Lehrende und Content-Ersteller/innen (Robert Kristöfl, Heimo Sandtner, Maria Jandl) (2006)
- 2. Qualitätskriterien für Didaktik (Anastasia Sfiri, Irmgard Schinnerl, Jutta Pauschenwein, Heimo Sandtner)
- Scripting Computer-Supported Collaborative Learning (Frank Fischer, Ingo Kollar, Heinz Mandl, Jörg M. Haake) (2007)
- The mechanics of CSCL macro scripts (Pierre Dillenbourg, Fabrice Hong) (2008)
- Offener Bildungsraum Hochschule - Freiheiten und Notwendigkeiten (Sabine Zauchner, Peter Baumgartner, Edith Blaschitz, Andreas Weissenbäck) (2008)
- The ManyScripts Pedagogical Handbook - How to build scripts for collaborative learning? (Pierre Dillenbourg, Fabrice Hong, Taiga Brahm) (2009)
- CSCL 2009 (2009)
- Interaction Analysis of Dual-Interaction CSCL Environments (Murat Perit Cakir, Gerry Stahl)
- Research on e-Learning and ICT in Education (Athanassios Jimoyiannis) (2012)
- Wiki Supporting Formal and Informal Learning (Stefania Bocconi, G. Trentin) (2012)
- Technology enhanced collaborative learning in projects - Dimensions of knowledge building: student’s activity, collaboration and communication (Michele Notari) (2012)
- Personalisiertes Lernen mit digitalen Medien - Ein roter Faden (Wayne Holmes, Stamatina Anastopoulou, Heike Schaumburg, Manolis Mavrikis) (2018)
- Medien und Schule - Unterrichten mit Whiteboard, Smartphone und Co. (Heike Schaumburg, Doreen Prasse) (2018)
- Lernen mit Bildungstechnologien - Praxisorientiertes Handbuch zum intelligenten Umgang mit digitalen Medien (Helmut M. Niegemann, Armin Weinberger) (2019)
- 29. Kooperationsskripts beim technologieunterstützten Lernen (Katharina Kiemer, Christina Wekerle, Ingo Kollar)
- Big Data, Datafizierung und digitale Artefakte (Stefan Iske, Johannes Fromme, Dan Verständig, Katrin Wilde) (2020)
- Learning Analytics: subversive, regulierende und transaktionale Praktiken (Heidrun Allert, Christoph Richter)
- OECD Digital Education Outlook 2021 - Pushing the frontiers with AI, blockchain, and robots (OECD Organisation for Economic Co-operation and Development) (2021)
- Classroom analytics - Zooming out from a pupil to a classroom (Pierre Dillenbourg)
- Bildung und Digitalität - Analysen – Diskurse – Perspektiven (Sandra Aßmann, Norbert Ricken) (2023)
- Künstliche Intelligenz - vom Subjekt zur Umgebung (Heidrun Allert, Christoph Richter)
- DELFI 2024 (Sandra Schulz, Natalie Kiesler) (2024)
- Design, Realisierung und Evaluation von Scaffolds zur Unterstützung von Lernprozessen im Hochschulkontext (Lea Reinartz, Sarah Schneeweiß, Andreas Harrer) (2024)
Volltexte
An analysis of learner arguments in a collective learning environment: Artikel als Volltext (: , 64 kByte; : 2021-03-21) | |
Gaze Analytics: Artikel als Volltext (: , 18 kByte; : 2021-03-21) | |
Semi-structured interface in collaborative problem-solving: Artikel als Volltext (: , 51 kByte; : 2021-03-21) | |
Edutainment: les raisons d'un succès: Artikel als Volltext (: , 19 kByte; : 2021-03-21) | |
Stratégies de sélection des items dans les tests adaptatifs: Artikel als Volltext (: , 12 kByte; : 2021-03-21) | |
Le paradoxe de la machine 'sociale': Artikel als Volltext (: , 189 kByte; : 2021-03-21) | |
Computer Software Support for Collaborative Learning: Artikel als Volltext (: , 508 kByte) | |
Designing Integrative Scripts: Artikel als Volltext (: , 367 kByte) | |
A framework for integrated learning scripts: Artikel als Volltext (: , 141 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2008-10-28) | |
Computer Support for Interaction Regulation in Collaborative Problem-Solving: Gesamtes Buch als Volltext (: , 2160 kByte; : Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2021-03-21 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2008-12-28) | |
From Mirroring to Guiding: Artikel als Volltext (: , 75 kByte) |