Toys to ToolsConnecting Student Cell Phones to Education
Liz Kolb
,
![]() |
![]() |

Zusammenfassungen

Ignoring, or worse, demonizing a technology that students willingly and actively use in every other aspect of their lives is not a winning educational strategy. Mini lessons and powerful resources throughout the book are easily adaptable and appropriate for almost any grade level and are designed to enhance learning both inside and outside of the classroom.
This book is a practical guide for educators who would like to turn what many consider an annoying digital toy into a powerful educational tool.
Bemerkungen zu diesem Buch

Kapitel 
- 1. Cell Phones as Learning Tools
- 2. Concerns with Cell Phones in the Classroom
- 3. Cell Phone Podcasting, Voice Mail, Conferencing and Mobile Notes
- 4. Cell Phones as Cameras and Camcorders
- 5. Developing Classroom Projects for Cell Phones
- 6. Cell Phones as Research and Organizational Tools
- 7. Cell Phones as Management Tools
- 8. Cell Phones in Preschool and Lower Elementary Learning
- 9. The Future of Cell Phones in Schools
- 10. More Web 2.0 Resources for Cell Phones
Dieses Buch erwähnt ...
Dieses Buch erwähnt vermutlich nicht ... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Bildung, Curriculum / Lehrplan, Digitalisierung, Eltern, Handyverbot in der Schule, iPhone, iPhone-Projekt Goldau, Kinder, Lehrplan 21, Projektschule Goldau, Schweiz, Unterricht |
Tagcloud
Einträge in Beats Blog
Volltext dieses Dokuments
Bibliographisches 
Beat und dieses Buch
Beat hat dieses Buch während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. (das er aber aus Urheberrechtsgründen nicht einfach weitergeben darf). Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren. Beat hat dieses Buch auch schon in Blogpostings erwähnt.
Biblionetz-History 
default1
default2
default3
default2
default3