/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Begriffe

CaptologyCaptology

Diese Seite wurde seit 11 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconDefinitionen

Von B. J. Fogg im Buch Persuasive Technology (2002) auf Seite 5
Briefly stated, captology focuses on the design, research, and analysis of interactive computing products created for the purpose of changing people's attitudes or behaviors. It describes the area where technology and persuasion overlap.
im Buch Persuasive Technology (2002) auf Seite 5

iconBemerkungen

In my view, it will become important for most people designing end-user computingproducts to understand howprinciples of motivation and influence can be designed into Interactive experiences with Computers. As end-user computing matures, understanding captology may become as important as understanding usability.
Von Eva Stolpmann, Peter Brichzin im Buch Persuasive Technology (2002)
When it comes to persuasion, computers not only have an advantage over traditional media. They also have six distinct advantages over human persuaders. Specifically, they can do the following:
  1. Be more persistent than human beings
  2. Offer greater anonymity
  3. Manage huge volumes of data
  4. Use many modalities to influence
  5. Scale easily
  6. Go where humans cannot go or may not be welcome
Von B. J. Fogg im Buch Persuasive Technology (2002) auf Seite 7
"Captologv" is the term that B.J. coined to capture the domain of research, design, and applications of persuasive Computers. It is an acronym for computers as persuasive technologies. I predict it soon will be coin of the realm for all those interested in how Interactive technologies can operate to change opinions, attitudes, and values and to affect the behavior of people—in short, for understanding how these new machines can change old minds in specific, predictable ways.
Von Philip G. Zimbardo im Buch Persuasive Technology (2002) im Text Foreword

iconVerwandte Objeke

icon
Verwandte Begriffe
(Cozitation)
HCI/MMI (Human-Computer-Interaction)Human-Computer-Interaction, Verhalten, Computercomputer

iconRelevante Personen

iconHäufig erwähnende Personen

B. J. Fogg B. J.
Fogg

iconHäufig co-zitierte Personen

B. J. Fogg B. J.
Fogg

iconStatistisches Begriffsnetz Dies ist eine graphische Darstellung derjenigen Begriffe, die häufig gleichzeitig mit dem Hauptbegriff erwähnt werden (Cozitation).

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconExterne Links

Auf dem WWW Stanford Persuasive Technology Lab: The Stanford Persuasive Technology Lab creates insight into how computing products — from websites to mobile phone software — can be designed to change what people believe and what they do. ( WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf Captology 910
Webzugriffe auf Captology 
200620072008200920102011201220132014201520162017