/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Defining What Empirically Works Best

Dynamic Generation of Meta-Analysis for Computer Science Education
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2019, 2019
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In an effort to evaluate computer science education using more modern, automated data science techniques, we consider Hattie's work in Visible Learning then define a comprehensive framework to provide the capability to automatically generate a quantitative meta-analysis using predefined moderators (e.g., age, grade, etc.) with data derived from multiple individual research studies. To define the initial criteria, we developed a list of critical questions that the framework must address, including what moderators are most important to include, how to address homogeneity across various studies, how to define categories of influencing factors, and how to compute summary effect size. This initial framework describes how the meta-analysis is derived from effect sizes that are calculated based on each mean and standard deviation reported in experimental and quasi-experimental studies. Since the goal of this foundational research is to create an auto-generated meta-analysis tool, we define a basic user experience that would allow users to select moderators and predefined levels of heterogeneity (such as "include only random control group studies" or "include studies reported in journal articles") for inclusion in the meta-analysis. We conducted a feasibility study of the framework using data (number of participants, mean, standard deviation) collected from 21 data samples curated from eight computer science education articles with a primary and secondary focus across ten venues (2012-2018). We consider what we learned conducting the study, including the need for full system transparency, issues related to data integrity, and issues related to defining and selecting appropriate formulas for differing sets of data.

Von Monica M. McGill, Tom McKlin, Errol Kaylor im Konferenz-Band ICER 2019 im Text Defining What Empirically Works Best (2019)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Defining What Empirically Works Best: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1981 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.