/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

CS1 Scaffolded Activities

The Rise of Students' Engagement
Mohsen Dorodchi, Aileen Benedict, Erfan Al-Hossami
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2019, 2019
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

We introduced a model of activity-based active learning class which has been practiced for a few years in [4]. While it may seem an easy task, designing an effective activity-based active learning can be quite challenging. Active learning adds new benefits to teaching including increased student involvement, social interaction, and hands-on learning, etc. [1]. However, in some situations, it may not provide an efficient learning environment. For example, we may assume that it is effective for educators to provide students with an environment where they can perform peer instruction and social learning. It could be further assumed that students will naturally find their way around the activities by following the instructions or peer instruction [2]. Such issues depend on the way activities are designed and executed. In this work, we discuss how the scaffolding of activities can help students stay engaged with the course without feeling lost or disconnected. Scaffolding refers to methods used to help students progress towards stronger understandings and eventually more independence in the learning process [3]. Our scaffolding methods smoothly transition students from lower to higher levels of challenge through an appropriate breakdown of course contents into activities of various types, proper sequencing of concepts and formative assessment questions. We believe that such proper breakdown is essential to keeping students engaged. We don't want students to feel bored (when challenge level is too low) or overwhelmed (when the challenge level is too high). Our findings indicate statistically significant differences in participation and engagement when using scaffolded activities in our introductory programming course (CS1).

Von Mohsen Dorodchi, Aileen Benedict, Erfan Al-Hossami im Konferenz-Band ICER 2019 im Text CS1 Scaffolded Activities (2019)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Peer Instruction, Programmierenprogramming

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW CS1 Scaffolded Activities: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 518 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.