/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Identifying Learning Trajectories in Self-Directed Programming

Aaron Milgram, Shruti Jain, Michelle Ichinco
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2019, 2019
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Many children begin to learn to code in a self-directed context, such as by creating an animation, game or phone app. Recent research has begun to investigate and evaluate the results of this process: children's projects. However, little is known about the different trajectories novices have during the long-term process of self-directed programming learning. Our aim is to identify the existing types of trajectories and be able to determine a specific child's trajectory. If that trajectory does not lead to significant progress or continued motivation, we might be able to nudge them toward a different trajectory.

We hypothesized that there may be several main types of trajectories. To explore this, we clustered children's programming progression in order to identify trends. We used a data set of Scratch programs for its large sample size and diverse population [1,3]. We used Dr. Scratch's scoring of computational thinking skills as our initial feature set [2]. Our clustering analysis identified two main groups of users. The first group, 55.8% of users, generally progressed upward over time in their computational thinking skill score. The second group, 44.2% of users, showed little to no improvement over time.

These preliminary results raise many questions about these two high-level groupings of trajectories of computational thinking skill demonstration in Scratch projects. In the future we want to further explore the trajectory clusters and what they could mean for supporting self-directed learning of programming.

Von Aaron Milgram, Shruti Jain, Michelle Ichinco im Konferenz-Band ICER 2019 im Text Identifying Learning Trajectories in Self-Directed Programming (2019)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Dr. Scratch, Kinderchildren, Programmierenprogramming, Scratch

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Eltern

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Identifying Learning Trajectories in Self-Directed Programming: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 724 kByte; WWW: Link OK 2021-03-21)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.