/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A Methodological Approach to Evaluate the Effectiveness of Learner-Generated Digital Media (LGDM) Assignments in Science Education.

Jorge Reyna, Jose Hanham, Peter Meier
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Learner-Generated Digital Media (LGDM) has been an essential part of teaching, learning and assessment practices in Higher Education for more than a decade. Notwithstanding, the field is still considered under-theorised, under-researched and in its infancy. Research studies of LGDM have been mainly qualitative, and implementations of LGDM have rarely been underpinned with systematic approaches that take into account factors such as the training needs of students and appropriate rubrics. Empirical findings from research on LDGM have tended to have limited generalisability, due to the majority of studies drawing on relatively small sample sizes. This paper aims to propose a framework, using a longitudinal, mixed-methods approach to examine changes in students’ self-regulation processes overtime and their relationships with individual and group performance on LDGM assignments in a range of science-based subjects. We also intend to capture group contribution data, Learner Management System (LMS) logs and marks attained with the LGDM task. The qualitative components will include open-ended questions, individual structured interviews and focus groups. Methodological triangulation will be used to evaluate the student learning experience with LGDM assignments. The framework appears to be one of the first systematic approaches in the literature to evaluate LGDM as an assessment tool in higher education. Work in progress and research needs are presented.
Von Jorge Reyna, Jose Hanham, Peter Meier im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text A Methodological Approach to Evaluate the Effectiveness of Learner-Generated Digital Media (LGDM) Assignments in Science Education.

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Tim O'Reilly, Marc Prensky
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2011  local  The Digital Divide (Mark Bauerlein) 5, 9, 1, 2, 6, 2, 4, 2, 5, 5, 3, 91824692196
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2001 local web  Digital Natives, Digital Immigrants (Marc Prensky) 13, 4, 15, 6, 11, 1, 1, 2, 11, 7, 2, 1214110124516
2005 local web  What Is Web 2.0 (Tim O'Reilly) 6, 15, 2, 9, 12, 2, 4, 2, 2, 11, 4, 849238985

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.