/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Exploratory analysis of students’ perception in regard to using educational tools in the class-using activity theory

Shadi Esnaashari, Lesley Gardner, Michael Rehm
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

As new technologies have been integrated into learning activities to support student learning, it is very important to understand the underlying mechanism of the tools and their effect on the process. Our primary objective is to understand student perception of learning tools use. We apply activity theory in an attempt to understand student perceptions regarding educational tools usage in their classes and the consequential effect of on students’ learning. Through our case study and analysis, we observe that using an audience participation tool in the class increased the student participation and assisted in their learning process. There were instances in our analysis, however, that we could not explain using the activity theory and, therefore, we propose a novel framework to overlay activity theory which we believe could help understand students’ perception regarding using the tool.
Von Shadi Esnaashari, Lesley Gardner, Michael Rehm im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text Exploratory analysis of students’ perception in regard to using educational tools in the class-using activity theory

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Zone of Proximal Development

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.