/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Texte

A Cooperative Approach to the Challenges of Implementing e-Assessments

Dorothe Meister, Gudrun Oevel, Marcel Graf-Schlattmann
Zu finden in: EdMedia 2018, 2018
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit April 2019. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

The paper and the corresponding talk present a project conducted by five universities to implement e-assesments in the state North Rhine-Westphalia (NRW, Germany) and its corresponding findings. We started with a questionnaire about the current status at our universities in NRW in 2014, found major challenges for a successful implementation and worked towards overcoming these challenges. Regarding the three dimensions of didactical, technical and legal issues we collected and documented good practices, developed formats for training and consulting and initiated a comprehensive report on legal aspects. In our paper and talk we concentrate on the measures we found most suitable to tackle the issues on a cooperative basis between universities. The project will end in summer 2018. A second survey in 2017 showed the development in NRW which is discussed, too.
Von Dorothe Meister, Gudrun Oevel, Marcel Graf-Schlattmann im Konferenz-Band EdMedia 2018 (2018) im Text A Cooperative Approach to the Challenges of Implementing e-Assessments

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Deutschlandgermany, E-AssessmentE-Assessment, Hochschulehigher education institution, Universitätuniversity

iconTagcloud

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.