/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Convergent Evidence for the Validity of a Performance-Based ICT Skills Test

Lena Engelhardt, Johannes Naumann, Frank Goldhammer, Andreas Frey, S. Franziska C. Wenzel, Katja Hartig, Holger Horz
Erstpublikation in: European Journal of Psychological Assessment
Publikationsdatum:
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The goal of this study was to investigate sources of evidence of convergent validity supporting the construct interpretation of scores on a simulation-based information and communication technology (ICT) skills test. The construct definition understands ICT skills as reliant on ICT-specific knowledge as well as comprehension and problem-solving skills. On the basis of this, a validity argument comprising three claims was formulated and tested. (1) In line with the classical nomothetic span approach, all three predictor variables explained task success positively across all ICT skills items. As ICT tasks can vary in the extent to which they require construct-related knowledge and skills and in the way related items are designed and implemented, the effects of construct-related predictor variables were expected to vary across items. (2) A task-based analysis approach revealed that the item-level effects of the three predictor variables were in line with the targeted construct interpretation for most items. (3) Finally, item characteristics could significantly explain the random effect of problem-solving skills, but not comprehension skills. Taken together, the obtained results generally support the validity of the construct interpretation.
Von Lena Engelhardt, Johannes Naumann, Frank Goldhammer, Andreas Frey, S. Franziska C. Wenzel, Katja Hartig, Holger Horz im Text Convergent Evidence for the Validity of a Performance-Based ICT Skills Test (2019)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Esther Care, Patrick Griffin, Richard E. Mayer, Barry McGaw
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005   The Cambridge handbook of multimedia learning (Richard E. Mayer) 7, 5, 9, 4, 18, 4, 3, 13, 3, 2, 2, 73887638
2011 local  Assessment and Teaching of 21st Century Skills (Patrick Griffin, Barry McGaw, Esther Care) 2, 6, 8, 4, 20, 1, 3, 8, 2, 3, 1, 725627739

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.