/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Metapholio: A Mobile App for Supporting Collaborative Note Taking and Reflection in Teacher Education

Erstpublikation in: Technology, Knowledge and Learning
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 9 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Dominik PetkoRegina SchmidMichael HielscherMobile technologies open up new ways of fostering reflection in teacher education. With the intention of tying reflection closer to the actions in the classroom, facilitating multimedia recordings, providing prompts for reflection and fostering discussions between pre-service teachers, experienced teachers and university mentors, we developed the “Metapholio” app and tested it in the context of teaching internships. This app supports pre-service teachers in collecting noteworthy moments in the classroom by providing functionalities for individual and collaborative note taking. Notes can be created in the form of written text, photography, audio recordings and video recordings. Each note can be commented on and discussed with invited peers, experienced teachers and university mentors, who can also record moments themselves. Furthermore, the app makes it possible to select notes and attach them to more general written or spoken reflections on teaching and learning. Theoretical frameworks and writing prompts that are part of the app serve as scaffolds for such reflections. Peers, teachers and mentors can be invited to join the conversation on reflections. With the help of this app, pre-service teachers can, moreover, create their own multimedia mobile portfolio, which acts as a hybrid space for professional development in teacher education.
Von Dominik Petko, Regina Schmid, Laura Müller, Michael Hielscher im Text Metapholio: A Mobile App for Supporting Collaborative Note Taking and Reflection in Teacher Education (2019)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
E-Portfolioe-portfolio, LehrerInnen-Bildungteacher training, microbloggingmicroblogging, Multimediamultimedia, Portfolio

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel

Beat hat Dieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.