/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Investigating Differences in Wiki-based Collaborative Activities between Student Engagement Profiles in CS1

Adam Eck, Leen-Kiat Soh, Duane F. Shell
Publikationsdatum:
Zu finden in: SIGCSE 2016 (Seite 36 bis 41), 2016
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 4 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Introductory computer science courses are being increasingly taught using technology-mediated instruction and e-learning environments. The software and technology in such courses could benefit from the use of student models to inform and guide customized support tailored to the needs of individual students. In this paper, we investigate how student motivated engagement profiles developed in educational research can be used as such models to predict student behaviors. These models are advantageous over those learned directly from observing individual students, as they rely on different data that can be available a priori before students use the technology. Using tracked behaviors of 249 students from 7 CS1 courses over the span of 3 semesters, we discover that students with different engagement profiles indeed behave differently in an online, wiki-based CSCL system while performing collaborative creative thinking exercises, and the differences between students are primarily as expected based on the differences in the profiles. Thus, such profiles could be useful as student models for providing customized support in e-learning environments in CS1 courses.

Von Adam Eck, Leen-Kiat Soh, Duane F. Shell im Konferenz-Band SIGCSE 2016 im Text Investigating Differences in Wiki-based Collaborative Activities between Student Engagement Profiles in CS1 (2016)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Informatikunterricht in der Schule

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Investigating Differences in Wiki-based Collaborative Activities between Student Engagement Profiles in CS1: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1242 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2020-11-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2020-06-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.