/ en / Traditional / mobile / help

Beats Biblionetz - Texte

Factors Influencing Students' Help-Seeking Behavior while Programming with Human and Computer Tutors

Thomas W. Price, Zhongxiu Liu, Veronica Cateté, Tiffany Barnes
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2017 (Seite 127 bis 135), 2017  
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

When novice students encounter difficulty when learning to program, some can seek help from instructors or teaching assistants. This one-on-one tutoring is highly effective at fostering learning, but busy instructors and large class sizes can make expert help a scarce resource. Increasingly, programming environments attempt to imitate this human support by providing students with hints and feedback. In order to design effective, computer-based help, it is important to understand how and why students seek and avoid help when programming, and how this process differs when the help is provided by a human or a computer. We explore these questions through a qualitative analysis of 15 students' interviews, in which they reflect on solving two programming problems with human and computer help. We discuss implications for help design and present hypotheses on students' help-seeking behavior.

Von Thomas W. Price, Zhongxiu Liu, Veronica Cateté, Tiffany Barnes im Konferenz-Band ICER 2017 im Text Factors Influencing Students' Help-Seeking Behavior while Programming with Human and Computer Tutors (2017)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Programmierenprogramming

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Factors Influencing Students' Help-Seeking Behavior while Programming with Human and Computer Tutors: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 539 kByte; WWW: Link OK 2019-05-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.