Beats Biblionetz - Texte

/ en / Traditional / help

Distractors in Parsons Problems Decrease Learning Efficiency for Young Novice Programmers

Kyle James Harms, Jason Chen, Caitlin L. Kelleher
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2016 (Seite 241 bis 250), 2016
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Parsons problems are an increasingly popular method for helping inexperienced programmers improve their programming skills. In Parsons problems, learners are given a set of programming statements that they must assemble into the correct order. Parsons problems commonly use distractors, extra statements that are not part of the solution. Yet, little is known about the effect distractors have on a learner's ability to acquire new programming skills. We present a study comparing the effectiveness of learning programming from Parsons problems with and without distractors. The results suggest that distractors decrease learning efficiency. We found that distractor participants showed no difference in transfer task performance compared to those without distractors. However, the distractors increased learners cognitive load, decreased their success at completing Parsons problems by 26%, and increased learners' time on task by 14%.

Von Kyle James Harms, Jason Chen, Caitlin L. Kelleher im Konferenz-Band ICER 2016 im Text Distractors in Parsons Problems Decrease Learning Efficiency for Young Novice Programmers (2016)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Paul Denny, Brian Dorn, Barbara J. Ericson, J. Dexter Fletcher, Mark Guzdial, Juha Helminen, Petri Ihantola, Ville Karavirta, Andrew J. Ko, Michael J. Lee, Andrew Luxton-Reilly, Lauri Malmi, Briana B. Morrison, Beth Simon, Sigmund Tobias, Alexander P. Wind

Begriffe
KB IB clear
Lernenlearning, Parsons ProblemeParsons Problems, Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008ICER 2008 (Michael E. Caspersen, Raymond Lister, Mike Clancy) 2, 1, 1, 2, 2, 3, 1, 7, 1, 1, 2, 632426117
2012Coli Calling 2012 (Mikko-Jussi Laakso, Robert McCartney) 598145959
2012ICER 2012 (Alison Clear, Kate Sanders, Beth Simon) 2, 1, 3, 4, 1, 1, 8, 1, 1, 2, 2, 518935114
2013Coli Calling 2013 (Mikko-Jussi Laakso, Simon) 7132847171
2014Handbook of Research on Educational Communications and Technology (J. Michael Spector, M. David Merrill, Jan Elen, M. J. Bishop) 2, 3, 7, 7, 6, 11, 15, 5, 1, 2, 3, 6442086536
2014ICER 2014 (Quintin I. Cutts, Beth Simon, Brian Dorn) 2, 3, 5, 4, 1, 4, 12, 3, 3, 4, 4, 111615711213
2015ICER 2015 (Brian Dorn, Judy Sheard, Quintin I. Cutts) 1, 3, 3, 5, 1, 3, 11, 3, 1, 3, 2, 8282058176
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2008 local secure web Evaluating a new exam question (Paul Denny, Andrew Luxton-Reilly, Beth Simon) 2, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 6, 1, 2, 3118341
2012 local secure web How do students solve parsons programming problems? (Juha Helminen, Petri Ihantola, Ville Karavirta, Lauri Malmi) 1, 1, 1, 1, 2, 1, 1, 4, 1, 1, 1, 3, 2912233
2012 local secure web A mobile learning application for parsons problems with automatic feedback (Ville Karavirta, Juha Helminen, Petri Ihantola) 51100
2013 local secure web How to study programming on mobile touch devices (Petri Ihantola, Juha Helminen, Ville Karavirta) 2800
2014 local secure web Game-Based Learning (Sigmund Tobias, J. Dexter Fletcher, Alexander P. Wind) 2, 1, 5, 2, 1, 2, 7, 1, 1, 4, 4, 32123118
2014 local secure web Measuring cognitive load in introductory CS (Briana B. Morrison, Brian Dorn, Mark Guzdial) 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 2, 1, 345336
2015 local secure web Comparing the Effectiveness of Online Learning Approaches on CS1 Learning Outcomes (Michael J. Lee, Andrew J. Ko) 2, 1, 3, 3, 1, 1, 1, 2, 1, 4, 7, 511542
2015 local secure web Analysis of Interactive Features Designed to Enhance Learning in an Ebook (Barbara J. Ericson, Mark Guzdial, Briana B. Morrison) 1, 1, 2, 1, 1, 3, 12, 1, 1, 1, 1, 353350

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen  Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Distractors in Parsons Problems Decrease Learning Efficiency for Young Novice Programmers: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 1566 kByte; WWW: Link OK 2019-10-11)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.