/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Typifying Informatics Teachers´ PCK of Designing Digital Artefacts in Dutch Upper Secondary Education

Ebrahim Rahimi, Erik Barendsen, Ineke Henze
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and PerceptionThis paper reports on the results of the first phase of an ongoing research project in design-oriented education in informatics in Dutch upper secondary education. Our study focused on eliciting and categorizing the pedagogical content knowledge (PCK) with respect to design of digital artefacts of the informatics teachers participating in the research project. Our results suggest that teachers´ PCK on design can be typified in terms of two aspects, namely (i) teachers´ knowledge about objectives and goals of designing digital artefacts by students, and (ii) teachers´ knowledge about ways to assess students´ understanding and performance. As to (i), we distinguish an orientation towards more conceptual objectives, and one towards more practical objectives. Also with respect to (ii), we found two types of teachers´ knowledge, one focused on process-based assessment and another on product-based assessment.
Von Ebrahim Rahimi, Erik Barendsen, Ineke Henze im Konferenz-Band Informatics in Schools: Improvement of Informatics Knowledge and Perception (2016) im Text Typifying Informatics Teachers´ PCK of Designing Digital Artefacts in Dutch Upper Secondary Education

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.