/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Preparedness of Japan´s Elementary School Teachers for the Introduction of Computer Programming Education

Yutaro Ohashi
Zu finden in: Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (Seite 129 bis 140), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics in Schools: Focus on Learning ProgrammingBy 2020, computer programming will be introduced to every elementary school in Japan. This study explored the extent to which elementary school teachers in Japan are prepared for this. A two-stage research plan was adopted. The initial stage took a qualitative and inductive approach, in which the author visited elementary schools to observe computer classes, interview teachers, and administer a questionnaire. This stage was designed to identify problems and note actual conditions in the field. This knowledge was used to develop the questionnaire for the second survey. A quantitative and deductive approach was used, involving a nationwide survey. Completed questionnaires were returned by 309 elementary school teachers, covering 44 out of 47 of Japan´s prefectures. The results show ICT to be currently underused in teaching and revealed that many teachers lack confidence in, or are anxious about, the plan. Four barriers were identified: the low level of ICT use in teaching, teacher skepticism about the plan, the use of conventional teaching methods, and teacher workloads. Overall, teachers were neither technically nor emotionally prepared for the planned introduction of programming education. Ways of addressing each barrier were proposed: increasing access to technological resources, improving teacher training, introducing pupil-centered teaching and learning methods, and reducing teacher workloads.
Von Yutaro Ohashi im Konferenz-Band Informatics in Schools: Focus on Learning Programming (2017) im Text Preparedness of Japan´s Elementary School Teachers for the Introduction of Computer Programming Education

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.