/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Active on Facebook and Failing at School?

Meta-Analytic Findings on the Relationship Between Online Social Networking Activities and Academic Achievement
Caroline Marker, Timo Gnambs, Markus Appel
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The popularity of social networking sites (SNSs) among adolescents and young adults has raised concerns that the intensity of using these platforms might be associated with lower academic achievement. The empirical findings on this issue, however, are anything but conclusive. Therefore, we present four random-effects meta-analyses including 59 independent samples (total N = 29,337) on the association between patterns of SNS use and grades. The meta-analyses identified small negative effects of ρ^ = − .07, 95% CI [− .12, − .02] for general SNS use and ρ^ = − .10, 95% CI [− .16, − .05] for SNS use related to multitasking. General SNS use was unrelated to the time spent studying for school (ρ^ = − .03, 95% CI [− 0.11, 0.06]) and no support for the time displacement hypothesis could be found in a meta-analytical mediation analysis. SNS use for academic purposes exhibited a small positive association, ρ^ = .08, 95% CI [.02, .14]. Hypotheses with regard to cross-cultural differences were not supported.
Von Caroline Marker, Timo Gnambs, Markus Appel im Text Active on Facebook and Failing at School?

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
facebook, Instagram, Metaanalysemeta-analysis, MultitaskingMultitasking, Schuleschool, Schulerfolgschool success, social media / Soziale Mediensocial networking software, Twitter

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Effektstärke, snapchat

iconTagcloud

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Active on Facebook and Failing at School?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 731 kByte; WWW: Link OK 2018-09-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.