/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Teaching and Learning in Technology: Section Introduction

Wendy Fox-Turnbull
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 441 bis 445)    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Dezember 2017. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

For most of the previous two centuries teaching has occurred with one teacher and 20-40 students in one classroom using a teacher-centered approach to teaching. Learning in this 'classic” type class room focused on the predetermined learning of discipline-based facts, knowledge, and skills with some subsequent application in frequently contrived unfamiliar or outdated contexts. With the introduction of the twenty-first century, we are seeing a significant shift in teaching philosophy and approaches to learning. Teaching pedagogies and spaces need to become more flexible to facilitate a wider range of students´ interests and needs and include the development of skills and knowledge and dispositions vital for twenty-first century living such as: collaboration, cooperation, critical thinking, and problem solving skills, while at the same time ensuring 'curriculum content” knowledge is not lost, but available to students when needed.
Von Wendy Fox-Turnbull im Buch Handbook of Technology Education im Text Teaching and Learning in Technology: Section Introduction

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Teaching and Learning in Technology: Section Introduction: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 86 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
2017