/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Food in the School Curriculum: A Discussion of Alternative Approaches

Marion Rutland
Zu finden in: Handbook of Technology Education (Seite 289 bis 302), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Technology EducationThis chapter examines the historical background to the teaching of food in England and the current situation with its removal from technology education (D&T) for pupils aged 14-18 years. Specific reference will be made to what children should know, understand, and learn about food and how, and where, it could be taught in schools.
The concept of food technology within D&T is explored as an intellectually challenging subject based on an understanding of the properties of food in order to design and make food products. This approach ensures that pupils develop basic practical cooking skills underpinned by a scientific, technological, and nutritional understanding of food. Increasing concern regarding obesity in England has highlighted cooking as a necessary 'life skill,” resulting in the introduction by the government of a new examination for 16 year olds outside D&T focused on learning 'cooking skills” and the elimination of food from D&T for pupils aged 14-18 years.
It is suggested that food teaching has an important role in the school curriculum and concludes that, due to its complex and broad nature and varying aims and objectives, a range of professional people and organizations should be involved in deciding how and where the various elements should be taught in schools and the world outside school. The chapter questions the approach of addressing all agendas for food in one curriculum area, if it is to achieve its full potential as a significant and major contributor to our children´s preparation for their life in the twenty-first century. It advocates considering the relevance to the situation currently found in England and exploring an international perspective on food education in the school curriculum.
Von Marion Rutland im Buch Handbook of Technology Education (2017) im Text Food in the School Curriculum: A Discussion of Alternative Approaches

iconDieses Kapitel erwähnt ...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Food in the School Curriculum: A Discussion of Alternative Approaches: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 249 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.