/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Measuring Computational Thinking Development with the FUN! Tool

Sarah Brasiel, Kevin Close, Soojeong Jeong, Kevin Lawanto, Phil Janisiewicz
Zu finden in: Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (Seite 327 bis 347), 2017 local web 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking

Computational thinking (CT) has been given recent attention suggesting that it be developed in children of all ages. With the creation of K-12 computer science standards by the Computer Science Teacher Association, states such as Massachusetts and Washington are leading the nation in adopting these standards into their school systems. This seems somewhat premature, when there are so few measures of computational thinking or computer programming skills that can be applied easily in a K-12 setting to assess outcomes of such state-wide initiatives. Through funding from the National Science Foundation, we developed an analysis tool to efficiently capture student learning progressions and problem-solving activities while coding in Scratch, a popular visual programming language developed by MIT Media Lab. Our analysis tool, the Functional Understanding Navigator! or FUN! tool, addresses the need to automate processes to help researchers efficiently clean, analyze, and present data. We share our experiences using the tool with Scratch data collected from three different week-long summer Scratch Camps with students in grades 5 to 8. Based on our preliminary analyses, we share important considerations for researchers interested in educational data mining and learning analytics in the area of assessing computational thinking. We also provide links to the publically available FUN! tool and encourage others to participate in a community developing new measures of computational thinking and computer programming.

Von Sarah Brasiel, Kevin Close, Soojeong Jeong, Kevin Lawanto, Phil Janisiewicz im Buch Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (2017) im Text Measuring Computational Thinking Development with the FUN! Tool

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
Karen Brennan, Evelyn Eastmond, Yasmin B. Kafai, Caitlin Kelleher, John Maloney, Amon Millner, Andrés Monroy-Hernández, Randy Pausch, Mitchel Resnick, Eric Rosenbaum, Natalie Rusk, Jay Silver, Brian Silverman, Jeannette M. Wing

Fragen
KB IB clear
Wie lassen sich Computerprogramme bewerten/benoten?

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Programmierenprogramming
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
2005 local web  Lowering the barriers to programming (Caitlin Kelleher, Randy Pausch) 11, 4, 10, 1, 6, 15, 4, 1, 4, 4, 3, 748177675
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 5, 18, 7, 6, 18, 1, 5, 3, 8, 7, 5, 1818521181212
2009 local web  Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 5, 12, 1, 1, 5, 1, 1, 3, 5, 2, 3, 686286969

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Measuring Computational Thinking Development with the FUN! Tool: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 673 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.