/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Assessing Algorithmic and Computational Thinking in K-12

Lessons from a Middle School Classroom
Shuchi Grover
Publikationsdatum:
Zu finden in: Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (Seite 269 bis 288), 2017    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Juli 2017. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Shuchi Grover

As educators move to introduce computing in K-12 classrooms, the issue of assessing student learning of computational concepts, especially in the context of introductory programming, remains a challenge. Assessments are central if the goal is to help students develop deeper, transferable computational thinking (CT) skills that prepare them for success in future computing experiences. This chapter argues for the need for multiple measures or 'systems of assessments” that are complementary, attend to cognitive and noncognitive aspects of learning CT, and contribute to a comprehensive picture of student learning. It describes the multiple forms of assessments designed and empirically studied in Foundations for Advancing Computational Thinking, a middle school introductory computing curriculum. These include directed and open-ended programming assignments in Scratch, multiple-choice formative assessments, artifact-based interviews, and summative assessments to measure student learning of algorithmic constructs. The design of unique 'preparation for future learning” assessments to measure transfer of CT from block-based to text-based code snippets is also described.

Von Shuchi Grover im Buch Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking im Text Assessing Algorithmic and Computational Thinking in K-12 (2017)

iconDieses Kapitel erwähnt...


Fragen
KB IB clear
Wie lassen sich Computerprogramme bewerten/benoten?

Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Programmierenprogramming, Programmieren für KinderProgramming for kids, Scratch

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 6
2017