/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Medical Computational Thinking

Computer Scientific Reasoning in the Medical Curriculum
Peter Musaeus, Deborah Tatar, Michael Rosen
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 6 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking

Computational thinking (CT) in medicine means deliberating when to pursue computer-mediated solutions to medical problems and evaluating when such solutions are worth pursuing in order to assist in medical decision making. Teaching computational thinking (CT) at medical school should be aligned with learning objectives, teaching and assessment methods, and overall pedagogical mission of the individual medical school in relation to society. Medical CT as part of the medical curriculum could help educate novices (medical students and physicians in training) in the analysis and design of complex healthcare organizations, which increasingly rely on computer technology. Such teaching should engage novices in information practices where they learn to perceive practices of computer technology as directly involved in the provision of patient care. However, medical CT as a teaching and research field is only beginning to be established in bioinformatics and has not yet made headway into the medical curriculum. Research is needed to answer questions relating to how, when, and why medical students should learn to engage in CT, e.g., to design technology to solve problems in systemic healthcare and individual patient care. In conclusion, the medical curriculum provides a meaningful problem space in which medical computational thinking ought to be developed. We argue not for the introduction of a stand-alone subject of medical CT, but as researchers, teachers, clinicians, or curriculum administrators, we should strive to develop theoretical arguments and empirical cases about how to integrate the demand for medical CT into the medical curriculum of the future.

Von Peter Musaeus, Deborah Tatar, Michael Rosen im Buch Emerging Research, Practice, and Policy on Computational Thinking (2017) im Text Medical Computational Thinking

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Curriculum / Lehrplancurriculum

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Lehrplan 21

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Medical Computational Thinking: Computer Scientific Reasoning in the Medical Curriculum: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 233 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.