/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Constructionist Gaming Beyond the Screen

Middle School Students' Crafting and Computing of Touchpads, Board Games, and Controllers
Yasmin B. Kafai, Veena Vasudevan
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Yasmin B. Kafai

Approaches to constructionist gaming---students making their own games for learning through programming---have mostly focused on screen designs. Hybrid crafting approaches that integrate crafts with digital components can extend game making beyond the screen and provide new opportunities for learning about computational concepts, skills, and perspectives. In this paper, we report on a series of workshops with middle school students (ages 11-14 years) who used Makey Makey, Play Doh, textiles and other materials to craft touchpads, augmented board games, and wearable controllers for their Scratch games. We examined students' approaches to computing and crafting in their onscreen and off screen designs. We discuss in which ways constructionist gaming can benefit from extending their designs into the physical world and what moving constructionist gaming beyond the screen has to offer for K-12 programming instruction.

Von Yasmin B. Kafai, Veena Vasudevan im Konferenz-Band Proceedings of the Workshop in Primary and Secondary Computing Education, WiPSCE 2015, London, United Kingdom, November 9-11, 2015 im Text Constructionist Gaming Beyond the Screen (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Quinn Burke, Yasmin B. Kafai, Caitlin Kelleher, Seymour Papert, Randy Pausch

Begriffe
KB IB clear
Konstruktionismusconstructionism, MakeyMakey, Programmierenprogramming, Scratch, Wearable ComputingWearable Computing
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 14, 16, 6, 24, 6, 17, 34, 8, 62, 20, 32, 1720545174721
1995    Minds in Play (Yasmin B. Kafai) 3, 4, 2, 3, 2, 3, 4, 8, 12, 9, 3, 423324136
2014    Connected Code (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) 13, 6, 9, 12, 9, 14, 26, 12, 26, 12, 14, 11199511354
2016   Connected Gaming (Yasmin B. Kafai, Quinn Burke) 27, 2, 2, 2, 222235
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2005    Lowering the barriers to programming (Caitlin Kelleher, Randy Pausch) 3, 2, 4, 1, 1, 2, 10, 2, 8, 5, 4, 423174317

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Constructionist Gaming Beyond the Screen: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 751 kByte; WWW: Link OK 2018-01-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 118
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 24213
20172018