/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Factors related to pedagogical beliefs of teachers and technology integration

Shih-Hsiung Liu
Erstpublikation in: Computers & Education, Volume 56, Issue 4, May 2011, Pages 1012-1022
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Juni 2017. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

In Taiwan, teachers are expected to integrate technology into instruction with learner-centered beliefs; however, teacher beliefs and practices may differ. The contextual factors influencing this inconsistency must be identified. This study first examines the relationship between pedagogical beliefs of teachers and teaching activities, and further identifies differences between teacher beliefs and teaching activities of Taiwanese teachers in each factor associated with technology integration. In total, 1139 elementary school teachers filled out a set of questionnaires that collected information about teacher pedagogical beliefs, frequent teaching activities, and factors associated with technology integration. Chi-square test results reveal that most Taiwanese teachers held learner-centered belief, but did not integrate constructivist teaching with technology. This analytical result confirms the conflict between teacher beliefs and teaching activities. Two-way analysis of variance results demonstrate that external requests and student test scores were principal considerations for constructivist teachers. Constructivist teaching with technology to enhance student achievement should influence teacher beliefs and practices. The study recommends that future studies conduct a cross-nation comparison to elucidate the factors associated with technology integration in different cultural contexts.
Von Shih-Hsiung Liu im Text Factors related to pedagogical beliefs of teachers and technology integration (2011)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Helen Beetham, Johan van Braak, David C. Dwyer, Peggy A. Ertmer, R. Hermans, Cathy Ringstaff, Judith Haymore Sandholtz, Rhona Sharpe, Jo Tondeur, Martin Valcke

Begriffe
KB IB clear
Primarschuleprimary school, teacher beliefsteacher beliefs
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1997Teaching with Technology (Judith Haymore Sandholtz, Cathy Ringstaff, David C. Dwyer) 4200
2007   Rethinking Pedagogy for a Digital Age (Helen Beetham, Rhona Sharpe) 2, 2, 1, 1, 1, 2, 2, 3, 4, 1, 2, 2612151
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
   The impact of primary school teachers’ educational beliefs on the classroom use of computers (R. Hermans, Jo Tondeur, Johan van Braak, Martin Valcke) 3, 3, 3, 1, 1, 2, 2, 3, 1, 3, 2, 108141091
2005    Teacher pedagogical beliefs (Peggy A. Ertmer) 1, 2, 2, 1, 1, 2, 2, 3, 1, 3, 2, 1018610181

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Factors related to pedagogical beliefs of teachers and technology integration: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 187 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-06-28 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-06-27)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 6
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 17
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 24
2017