/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Research Review/Teacher Learning: What Matters?

Linda Darling-Hammond, Nikole Richardson
Erstpublikation in: Educational Leadership, 66 (5), 46-53.
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Juni 2017. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Research shows how schools can create more powerful professional development experiences. To help young people learn the more complex and analytical skills they need for the 21st century, teachers must learn to teach in ways that develop higher-order thinking and performance. To develop the sophisticated teaching required for this mission, education systems must offer more effective professional learning than has traditionally been available. What does research say about the kind of professional learning opportunities that improve instruction and student achievement? High-Quality Professional Development: A New Definition In the last two decades, research has defined a new paradigm for professional development—one that rejects the ineffective "drive-by" workshop model of the past in favor of more powerful opportunities (Stein, Smith, & Silver, 1999). Research has begun to create a consensus about the content, context, and design of high-quality professional development (Hawley & Valli, 1999). Content: Centered on Student Learning The content of professional development can make the difference between enhancing teachers' competence and simply providing a forum for teachers to talk. The most useful professional development emphasizes active teaching, assessment, observation, and reflection rather than abstract discussions (Darling-Hammond & McLaughlin, 1995). Professional development that focuses on student learning and helps teachers develop the pedagogical skills to teach specific kinds of content has strong positive effects on practice (Blank, de las Alas, & Smith, 2007; Wenglinsky, 2000). Research Review/Teacher Learning: What Matters?. Available from: https://www.researchgate.net/publication/228625772_Research_ReviewTeacher_Learning_What_Matters [accessed Jun 27, 2017].
Von Linda Darling-Hammond, Nikole Richardson im Text Research Review/Teacher Learning: What Matters? (2009)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Research Review/Teacher Learning: What Matters?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 112 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)
LokalAuf dem WWW Research Review/Teacher Learning: What Matters?: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 112 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 6
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 2
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 14
2017