/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Identifying discriminating variables between teachers who fully integrate computers and teachers with limited integration

Julie Mueller, Eileen Wood, Teena Willoughby, Craig Ross, Jacqueline Specht
Erstpublikation in: Computer & Education, Volume 51, Issue 4, December 2008, Pages 1523-1537
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit Juni 2017. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Given the prevalence of computers in education today, it is critical to understand teachers’ perspectives regarding computer integration in their classrooms. The current study surveyed a random sample of a heterogeneous group of 185 elementary and 204 secondary teachers in order to provide a comprehensive summary of teacher characteristics and variables that best discriminate between teachers who integrate computers and those who do not. Discriminant Function Analysis indicated seven variables for elementary teachers and six for secondary teachers (accounting for 74% and 68% of the variance, respectively) that discriminated between high and low integrators. Variables included positive teaching experiences with computers; teacher’s comfort with computers; beliefs supporting the use of computers as an instructional tool; training; motivation; support; and teaching efficacy. Implications for support of computer integration in the classroom are discussed.
Von Julie Mueller, Eileen Wood, Teena Willoughby, Craig Ross, Jacqueline Specht im Text Identifying discriminating variables between teachers who fully integrate computers and teachers with limited integration (2008)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Henry Becker, Sharon Derry, David C. Dwyer, Peggy A. Ertmer, Matthew J. Koehler, Susanne Lajoie, Punya Mishra, W. J. Pelgrum, Cathy Ringstaff, Judith Haymore Sandholtz

Fragen
KB IB clear
Warum wird ICT in der Bildung nicht stärker genutzt?
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1993Computers as Cognitive Tools (Susanne Lajoie, Sharon Derry) 2, 1, 2, 2, 1, 1, 3, 1, 2, 1, 2, 1016510490
1997Teaching with Technology (Judith Haymore Sandholtz, Cathy Ringstaff, David C. Dwyer) 4200
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1994    How Exemplary Computer-Using Teachers Differ From Other Teachers (Henry Becker) 2, 2, 3, 3, 6, 4, 1, 2, 3, 2, 3, 6876594
2001    Obstacles to the integration of ICT in education (W. J. Pelgrum) 1, 1, 2, 1, 2, 2, 6, 1, 1, 1, 2, 61246133
2005    Teacher pedagogical beliefs (Peggy A. Ertmer) 1, 2, 2, 1, 1, 2, 2, 3, 1, 3, 2, 1018610181
2006    Technological Pedagogical Content Knowledge (Punya Mishra, Matthew J. Koehler) 2, 1, 1, 4, 2, 4, 8, 17, 23, 7, 6, 10312810433

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 9
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 18
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 34
2017