/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

A Methodology to Investigate the Usage of Educational Technologies on Tablets in Schools

Inge Molenaar, Annemarie van Schaik
Zu finden in: Tablets in Schule und Unterricht (Seite 87 bis 116), 2017   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter introduces a methodology to study how educational technologies on tablets are being used in schools. Specifically it investigates how different educational technologies influence the organization of the learning environment and the way teachers teach. Educational technologies differ greatly in how they offer educational materials and how they use students´ data (learning analytics). It is important to understand the impact of educational technologies on the way teachers shape educational innovation. We view educational technologies on tablets as an instrument for teachers to support them to improve their teaching. Three models are introduced to investigate how educational technologies impact the organization of the learning environment and teaching practices, namely the class-rotation, the actor-control and the pedagogical decision making model.

Von Inge Molenaar, Annemarie van Schaik im Buch Tablets in Schule und Unterricht (2017) im Text A Methodology to Investigate the Usage of Educational Technologies on Tablets in Schools

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW A Methodology to Investigate the Usage of Educational Technologies on Tablets in Schools: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 2825 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 111
20162017