/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Analysis of Student Perspectives on Using Tablet PCs in Junior and Senior Level Chemical Engineering Courses

Enrique Palou, Zaira Ramírez-Apud, Nelly Ramírez-Corona, Aurelio López-Malo
Zu finden in: Revolutionizing Education with Digital Ink (Seite 307 bis 319), 2016   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 8 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The How People Learn framework was used to redesign one junior-level chemical engineering course entitled Kinetics and Homogeneous Reactor Design (seventh semester) as well as two senior-level courses, Catalysis and Heterogeneous Reactor Design (eighth semester) and Process Dynamics and Control (ninth semester). Our goal was to improve chemical engineering teaching and learning by creating high-quality learning environments that promote an interactive classroom while integrating formative assessments into classroom practices by means of Tablet PCs and associated technologies. In order to examine how students perceived the use of Tablet PCs and associated technologies, we conducted semi-structured interviews with students that had completed the course sequence. The analysis indicated a number of themes that consistently appeared within the interview sessions and were addressed by students from different viewpoints. Five overall themes emerged: student experience in using Tablet PCs, impact on learning, potential of Tablet PCs and associated technologies, formative assessments, as well as advantages and disadvantages of using the Tablet PC in studied classrooms. This paper reports upon the themes identified in the analysis of the results from the semi-structured interviews.

Von Enrique Palou, Zaira Ramírez-Apud, Nelly Ramírez-Corona, Aurelio López-Malo im Konferenz-Band Revolutionizing Education with Digital Ink (2016) im Text Analysis of Student Perspectives on Using Tablet PCs in Junior and Senior Level Chemical Engineering Courses

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Hochschulehigher education institution, Tablet PCTablet PC, Tablet PCs in educationTablet PCs in education

iconDieses Kapitel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
DyKnow

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 4
Webzugriffe auf dieses Kapitel 811222
20162017