/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Impact of Undergraduate Tablet PC Use on Retention in STEM Majors

Carla A. Romney
Zu finden in: Revolutionizing Education with Digital Ink (Seite 301 bis 305), 2016   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 8 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Educational institutions face unrelenting pressure to incorporate the latest technology into their classrooms. U.S. higher education has been adopting computers to augment the in-class learning experience. Anecdotally, computers (PC and Mac architectures) and tablet devices (iPads, smartphones, and tablet PCs) have been used in a myriad of settings for interactive polling as means to increase student participation and engagement. To date, other uses of computers and tablet devices have taken hold in project-focused or problem solving-oriented small classes rather than in large lecture classes. Undergraduate mathematics classes seem to be a natural fit for introducing tablet devices as many students find it easier to handwrite mathematical notation than to use a keyboard. This study investigates the impact of a tablet PC implementation in undergraduate college algebra and trigonometry (CAT) on student performance and retention in science, technology, engineering, and mathematics (STEM) majors. This longitudinal project explores the effect of Tablet PC use in an important gateway course for freshmen who intend to major in a STEM field. Five important metrics were assessed: class attendance, class performance, instructor evaluation, retention in STEM, and persistence to graduation. The CAT course was taught by the same instructor as a conventional CAT lecture class from 2005 to 2007 using the same textbook, secure exams, and grading rubric. This structure provides a reasonably well-controlled setting in which to assess the impact of tablet PCs on retention in STEM.

Von Carla A. Romney im Konferenz-Band Revolutionizing Education with Digital Ink (2016) im Text Impact of Undergraduate Tablet PC Use on Retention in STEM Majors

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconDieses Kapitel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
DyKnow

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Impact of Undergraduate Tablet PC Use on Retention in STEM Majors: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 71 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 5
Webzugriffe auf dieses Kapitel 81211
20162017