/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Inking Pedagogy

Dale Pokorski, David Okoth, Vaishali Nandy, Julaine Fowlin, Catherine Amelink
Zu finden in: Revolutionizing Education with Digital Ink (Seite 287 bis 299), 2016   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 8 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Technology-enhanced instructional delivery is increasingly becoming the norm in the delivery of the engineering curriculum. Electronic inking is one such technology that has proven to afford enhanced learning experiences such as supporting note taking and sharing, including real-time distributed conversation. However, despite its proven benefits including other classroom technologies, several institutions still struggle with university-wide implementation or department-wide adoption. We review the key developments that some signature engineering schools have undertaken to foster the use of inking technology in the last two decades. We also examine the different aspects of inking as a classroom tool that makes learning in the 21st Century more enriching. While there are a plethora of studies that highlight computer use or other novel technologies in education, we demonstrate a couple of success stories and best practices for implementing inking technology in science and engineering disciplines. Findings from the review indicate that effective integration of inking pedagogies in delivering instruction spurs higher student engagement with content which in turn contributes to better learning outcomes/gains.

Von Dale Pokorski, David Okoth, Vaishali Nandy, Julaine Fowlin, Catherine Amelink im Konferenz-Band Revolutionizing Education with Digital Ink (2016) im Text Inking Pedagogy

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Hochschulehigher education institution, Tablets in educationTablets in education

iconDieses Kapitel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Tablet

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Inking Pedagogy: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 133 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 3
Webzugriffe auf dieses Kapitel 9232
20162017