/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

A Model and Research Agenda for Teacher and Student Collaboration Using Pen-Based Tablets in Digital Media Making in Sub-Saharan Africa

Eric Hamilton, Loide Kapenda, Zachary Mbasu, Helena Miranda, Elizabeth Ngololo
Zu finden in: Revolutionizing Education with Digital Ink (Seite 223 bis 230), 2016   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 8 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This paper reports exploratory work that investigates inter-generational collaboration between students and teachers in a digitized version of the maker movement. The work is supported by the US National Science Foundation, the US State Department´s Fulbright Research Program, and partnering education ministries and NGOs. The core feature of digital media-making entails the use of pen-based tablet computers to create videos for teaching science and mathematics concepts in alignment with state and national curriculum. Results were visible along several dimensions: (1) Learners exhibited a high affective valence and enthusiasm for media-making with their teachers; (2) Important relational shifts occurred and were reported by both teachers and students; and (3) Students and teachers alike engaged in cognitive re-imagining and re-imaging of one another´s roles and of subject matter.

Von Eric Hamilton, Loide Kapenda, Zachary Mbasu, Helena Miranda, Elizabeth Ngololo im Konferenz-Band Revolutionizing Education with Digital Ink (2016) im Text A Model and Research Agenda for Teacher and Student Collaboration Using Pen-Based Tablets in Digital Media Making in Sub-Saharan Africa

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 2232
20162017