/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

A Stylus-Driven Intelligent Tutoring System for Music Education Instruction

Laura Barreto, Paul Taele, Tracy Hammond
Publikationsdatum:
Zu finden in: Revolutionizing Education with Digital Ink (Seite 141 bis 161)   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Dieses Biblionetz-Objekt existiert erst seit November 2016. Es ist deshalb gut möglich, dass viele der eigentlich vorhandenen Vernetzungen zu älteren Biblionetz-Objekten bisher nicht erstellt wurden. Somit kann es sein, dass diese Seite sehr lückenhaft ist.

iconZusammenfassungen

Beat Döbeli HoneggerEin Lernprogramm für Musiktheorie namens Maestoso für stiftbasierte Computer.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 18.11.2016

Inspiring musicians and non-musician hobbyists alike can enjoy various benefits from learning music theory beyond its importance in performing music itself. Such reasons include developing their mathematical abilities, improving their reading comprehension, expanding their memory capabilities, better appreciating music that they listen to, and so on. However, current resources that are available for teaching music theory to students present their own inherent disadvantages. Specifically, traditional music theory classroom centers assume that students already have existing musical knowledge, existing self-study paper-based materials lack immediate feedback, while emerging educational apps either lack stylus-based interaction or intelligent feedback appropriate for novice students. In this paper, we introduce a stylus-driven intelligent tutoring system for music education instruction that aims to combine the benefits while addressing the limitations of existing instructional resources for teaching music theory. Our proposed system provides an accessible educational application with an intelligent sketch user interface that is designed for novice students interested in learning music theory through a series of interactive music composition lessons and quizzes. Following the completion of a student´s composed solution to a prompted music theory question, our system first leverages appropriate sketch and gesture recognition techniques to automatically understand the student´s input, and then generates feedback and assessment of the student´s input that emulates those from a music theory instructor. From our evaluations, we demonstrate that not only did our system automatically understood students´ composed solutions with reasonable accuracy, but also that novice students were able to successfully grasp introductory music theory concepts from a single session using our system.

Von Laura Barreto, Paul Taele, Tracy Hammond im Konferenz-Band Revolutionizing Education with Digital Ink im Text A Stylus-Driven Intelligent Tutoring System for Music Education Instruction (2016)

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW A Stylus-Driven Intelligent Tutoring System for Music Education Instruction: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 653 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 2
Verweise von diesem Kapitel 3
2016