/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A Stylus-Driven Intelligent Tutoring System for Music Education Instruction

Laura Barreto, Paul Taele, Tracy Hammond
Publikationsdatum:
Zu finden in: Revolutionizing Education with Digital Ink (Seite 141 bis 161), 2016 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Beat Döbeli HoneggerEin Lernprogramm für Musiktheorie namens Maestoso für stiftbasierte Computer.
Von Beat Döbeli Honegger, erfasst im Biblionetz am 18.11.2016
Revolutionizing Education with Digital Ink

Inspiring musicians and non-musician hobbyists alike can enjoy various benefits from learning music theory beyond its importance in performing music itself. Such reasons include developing their mathematical abilities, improving their reading comprehension, expanding their memory capabilities, better appreciating music that they listen to, and so on. However, current resources that are available for teaching music theory to students present their own inherent disadvantages. Specifically, traditional music theory classroom centers assume that students already have existing musical knowledge, existing self-study paper-based materials lack immediate feedback, while emerging educational apps either lack stylus-based interaction or intelligent feedback appropriate for novice students. In this paper, we introduce a stylus-driven intelligent tutoring system for music education instruction that aims to combine the benefits while addressing the limitations of existing instructional resources for teaching music theory. Our proposed system provides an accessible educational application with an intelligent sketch user interface that is designed for novice students interested in learning music theory through a series of interactive music composition lessons and quizzes. Following the completion of a student´s composed solution to a prompted music theory question, our system first leverages appropriate sketch and gesture recognition techniques to automatically understand the student´s input, and then generates feedback and assessment of the student´s input that emulates those from a music theory instructor. From our evaluations, we demonstrate that not only did our system automatically understood students´ composed solutions with reasonable accuracy, but also that novice students were able to successfully grasp introductory music theory concepts from a single session using our system.

Von Laura Barreto, Paul Taele, Tracy Hammond im Konferenz-Band Revolutionizing Education with Digital Ink im Text A Stylus-Driven Intelligent Tutoring System for Music Education Instruction (2016)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW A Stylus-Driven Intelligent Tutoring System for Music Education Instruction: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 653 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Konferenz-Paper einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.