/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

A Tablet-Based Math Tutor for Beginning Algebra

Guan Wang, Nathaniel Bowditch, Robert Zeleznik, Musik Kwon, Jose J. Valdes Jr.
Publikationsdatum:
Zu finden in: Revolutionizing Education with Digital Ink (Seite 91 bis 102), 2016   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 8 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This paper presents an interactive mathematical tutor application to assist middle school students with solving single-variable linear and quadratic equations and two-variable systems of linear equations. The system uses a gestural, pen-based interface to mimic and enhance the traditional step-by-step method of solving algebraic problems on paper. After the student handwrites each step, the system detects any mistakes, highlights incorrect terms or wrong expressions, and provides specific, localized messages to help the student understand their errors. Two qualitative user studies were conducted at a local school to gather general feedback from some students and their math teacher. Results indicate that most students found the application easy to learn and fun to use. Real-time mistake detection and highlighting of incorrect terms informed students of their errors and improved their ability to solve similar problems. Although many students found the mistake detection and highlighting helpful, our studies also suggested that some students needed more active help. We are currently conducting a Wizard of Oz study to rapidly investigate enhancements to the user experience, which may address this limitation.

Von Guan Wang, Nathaniel Bowditch, Robert Zeleznik, Musik Kwon, Jose J. Valdes Jr. im Konferenz-Band Revolutionizing Education with Digital Ink im Text A Tablet-Based Math Tutor for Beginning Algebra (2016)

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
LehrerInteacher, Mathematikmathematics, Schuleschool, TabletTablet, Tablets in educationTablets in education

iconDieses Kapitel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
iPad, Unterricht

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW A Tablet-Based Math Tutor for Beginning Algebra: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 285 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 6
Webzugriffe auf dieses Kapitel 111548610
20162017