/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Using cargo-bot to provide contextualized learning of recursion

Joe Tessler, Bradley Beth, Calvin Lin
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 161 bis 168), 2013
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

This paper presents a new method of teaching recursion in which students first play a video game to contextualize recursive operations. Results from a controlled experiment with 47 high school students taking AP Computer Science A indicate that this instructional strategy produces significant improvements in students' understanding of recursion. Additionally, survey results show that nearly every student enjoys the learning activity and is confident in his or her ability to accomplish the recursive exercises.

Von Joe Tessler, Bradley Beth, Calvin Lin im Konferenz-Band ICER 2013 im Text Using cargo-bot to provide contextualized learning of recursion (2013)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Computerspielecomputer game, Informatikcomputer science, iPad, Rekursionrecursion, Schuleschool

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Using cargo-bot to provide contextualized learning of recursion: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 854 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 6
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 921112112247212
20162017