/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Towards a taxonomy of errors in HTML and CSS

Thomas H. Park, Ankur Saxena, Swathi Jagannath, Susan Wiedenbeck, Andrea Forte
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 75 bis 82), 2013
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

As part of a larger research agenda to explore web development as a context for learning computational literacy skills, we investigate errors people make while writing code in HTML and CSS. We report on a lab-based study in which 20 participants were video recorded as they completed coding tasks. We have applied the skills-rules-knowledge framework to segment this data by the cognitive causes of errors they made, and present a taxonomy of these errors. Our findings demonstrate how the skills-rules-framework can be used to analyze coding errors, provide insight about the origins of these errors, and suggest ways that the design of web development tools can be improved to support learning and practice with HTML and CSS.

Von Thomas H. Park, Ankur Saxena, Swathi Jagannath, Susan Wiedenbeck, Andrea Forte im Konferenz-Band ICER 2013 im Text Towards a taxonomy of errors in HTML and CSS (2013)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
CSSCSS, HTMLHTML, Lernenlearning

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Towards a taxonomy of errors in HTML and CSS: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 656 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 4
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 111211214621013
20162017