/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The effect of robotics activities on students' learning and attitudes

Fatima Kaloti-Hallak
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 153 bis 154), 2014
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

My research investigates students' learning of and attitudes toward STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics) in general and Computer Science (CS) in particular during their participation in robotics activities. The research population consists of middle-school students who participated in robotics competitions. The methodology used is both qualitative and quantitative, using questionnaires, observations and interviews. A representational model is used to facilitate the interviews by externalizing the students' understanding of STEM concepts. The revised Bloom Taxonomy was used in the analysis. The research achieved preliminary results for CS and engineering which show that the students can achieve a satisfying level of learning CS and Engineering when they participate in the robotics activities.

Von Fatima Kaloti-Hallak im Konferenz-Band ICER 2014 im Text The effect of robotics activities on students' learning and attitudes (2014)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
D.P. Ausubel, Seymour Papert, Sherry Turkle

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Lernenlearning, Mathematikmathematics, MINTscience, technology, engineering, mathematics, Roboterrobot, Schuleschool
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1963The Psychology of Meaningful Verbal Learning (D.P. Ausubel) 23000
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 3, 3, 3, 2, 2, 2, 4, 8, 4, 20, 10, 591385957
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1990    Epistemological pluralism and the revaluation of the concrete (Sherry Turkle, Seymour Papert) 2, 5, 3, 3, 1, 1, 2, 12, 3, 10, 6, 224222139

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
LehrerIn, Unterricht

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW The effect of robotics activities on students' learning and attitudes: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 795 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 13
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 11212212365422
20162017