/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Supporting Elementary School Computer Science Learning with Interactive Spoken Dialogue Agents

Jennifer Tsan
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 279 bis 280), 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

To meet the demand for young students learning computer science, computer science curricula for students in elementary school (ages 5-11) are emerging. With those curricula comes the question, how do we gauge young students' computer science knowledge and practices? This question presents many challenges, in part because no validated assessments exist for computer science in elementary school; written assessments are often not appropriate for this age group; and one-on-one assessment with teachers, a common practice for very young learners, presents challenges with respect to scalability and teacher preparation. To address these challenges, I propose to build an animated spoken dialogue agent that uses embedded assessment techniques to gather information on students' knowledge and practices. The data collected through this agent will help us understand how young children learn computer science, lead us to refine computer science curricula for young learners, and inform the development of adaptive individualized support for these students.

Von Jennifer Tsan im Konferenz-Band ICER 2015 im Text Supporting Elementary School Computer Science Learning with Interactive Spoken Dialogue Agents (2015)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Supporting Elementary School Computer Science Learning with Interactive Spoken Dialogue Agents: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 663 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 611151
20162017