Allegories for learning abstract programming conceptsJeisson Hidalgo-Céspedes
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 149 bis 150), 2014
|
![]() |
Zusammenfassungen
Constructivism theory states that learning is unavoidably done through association of new concepts with existing ones. Although programming concepts are abstract metaphors of some colloquial concepts, they seem to be not enough to overcome learning difficulties. We hypothesize that interrelated systems of metaphors (allegories) of abstract programming concepts can ease the association process and improve student learning. Our research introduces allegoric development environments and proposes to experimentally evaluate their effects on learning of programming concepts reported as difficult by students.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt...
Dieses Konferenz-Paper erwähnt nicht... 
![]() Nicht erwähnte Begriffe | Behaviorismus |
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Biblionetz-History 
Falls Ihnen diese Seite gefallen hat
Webtechnisches
Inbound: 000001
Outbound: 000003
Besucher(12.18): 000001 *
Besucher Total : 000031 *
Erster Eintrag:24.06.2016
Letzter Eintrag:28.01.2019
HTML-File: 28.01.2019
(c) beat.doebe.li 1996-2019 Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (https://beat.doebe.li/bibliothek/)
Mail: bibliothekar@doebe.li Die offizielle und stabile Adresse lautet https://beat.doebe.li/bibliothek/t18933.html
Beats Biblionetz ist Teilnehmer des Partnerprogramms von Amazon Europe S.à.r.l.
Beat Döbeli Honegger ist bei Google+
*(ohne Suchmaschinen und ohne Proxy-Verluste)