/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

CS outreach to high school enrollment

bridging the gap
Veronica Catete
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 143 bis 144), 2014
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Researchers in CS have heard of disparities between underrepresented groups and the lack of people to ll future jobs. Initiatives focus on strengthening the computing pipeline and getting more students interested. This research goes further by analyzing factors that affect behavioral change and get students to enroll in computing courses. We focus on a middle grades outreach program called SPARCS that has a 84% transfer rate into high school courses. We approach with a lens on identity, social cognitive career theory, and other attitudes and demographics perspectives.

Von Veronica Catete im Konferenz-Band ICER 2014 im Text CS outreach to high school enrollment (2014)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW CS outreach to high school enrollment: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 359 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 111
20162017