/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

In-service teachers learning of a new paradigm

a case study
Neomi Liberman, Yifat Ben-David Kolikant, Catriel Beeri
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2009 (Seite 43 bis 50), 2009
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Due to a reform in the Israeli CS high school curricula, in-service teachers who studied and taught procedural programming are now required to cope with the new paradigm of OOP. In this paper we describe a case study in which we traced the difficulties of one in-service teacher as she taught the topic of inheritance and polymorphism for the first time. We noticed a growth in her knowledge in the laboratory problem-session, whereas in a similar pen-and-paper session no substantial knowledge growth took place. A qualitative analysis enabled us to discern how the combined factors of the teacher's experience, the presence of the computer, and students' expectations for workable solutions, pressured the teacher to seek to resolve difficulties through trial and error, which facilitated knowledge growth. We argue that all these factors have to be fulfilled in order for teacher learning to happen.

Von Neomi Liberman, Yifat Ben-David Kolikant, Catriel Beeri im Konferenz-Band ICER 2009 im Text In-service teachers learning of a new paradigm (2009)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW In-service teachers learning of a new paradigm: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 439 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 12311512
20162017