/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Promoting constructive mindsets for overcoming failure in computer science education

Emily Lovell
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 159 bis 160), 2014
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Encountering failure while cultivating computational literacy is inevitable, as debugging is a normal and necessary part of any programmer's workflow. Unfortunately, internalization of this failure is one discouraging factor in many students' choice not to pursue computer science. In this proposal, I outline my dissertation research on constructive mindsets for overcoming failure in introductory programming contexts. This work is motivated by an overarching interest in broadening participation in computing -- and, in particular, attracting and retaining more female computer science students. My doctoral research examines the differences in how technical students and non-technical students approach learning to code, with the goal of generating best practices for other educators.

Von Emily Lovell im Konferenz-Band ICER 2014 im Text Promoting constructive mindsets for overcoming failure in computer science education (2014)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Promoting constructive mindsets for overcoming failure in computer science education: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 383 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 112
20162017