/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Promoting constructive mindsets for overcoming failure in computer science education

Emily Lovell
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 159 bis 160), 2014
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Encountering failure while cultivating computational literacy is inevitable, as debugging is a normal and necessary part of any programmer's workflow. Unfortunately, internalization of this failure is one discouraging factor in many students' choice not to pursue computer science. In this proposal, I outline my dissertation research on constructive mindsets for overcoming failure in introductory programming contexts. This work is motivated by an overarching interest in broadening participation in computing -- and, in particular, attracting and retaining more female computer science students. My doctoral research examines the differences in how technical students and non-technical students approach learning to code, with the goal of generating best practices for other educators.

Von Emily Lovell im Konferenz-Band ICER 2014 im Text Promoting constructive mindsets for overcoming failure in computer science education (2014)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Promoting constructive mindsets for overcoming failure in computer science education: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 383 kByte; WWW: Link OK 2018-01-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 11221
201620172018